استانکزی شرط اساسی برای تسهیل "مذاکرات صلح" را نامبرد

© Sputnik / T.AZIMشیر محمد عباس استانکزی و حامد کرزی
شیر محمد عباس استانکزی و حامد کرزی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس دفتر سیاسی طالبان درنشست "بین الافغانی" مسکو بار دیگر شروطی را برای پایان جنگ و پیوستن به روند سیاسی در افغانستان بیان کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس هیأت جنبش طالبان اعلام کرد که برای تسهیل گفتگو های صلح تحریم های وضع شده علیه این گروه باید از میان برداشته شود
شیر محمد عباس استانکزی گفت: "مذاکرات صلح و تحریم ها، دو مفهوم متناقض هستند؛ این دو مفهوم ممکن نیست همزمان و با هم استفاده شوند. بنابراین ضروری است که این تحریم ها و لیست های غیرقابل اعتبار که به عنوان ابزار فشار علیه ما مورد استفاده قرار می گیرند، برداشته شوند و نمایندگان امارت اسلامی (یعنی طالبان) در مذاکرات صلح در مکان های مختلف بدون هیچ مشکلی شرکت کنند ".
رییس هیات طالبان در نشست مسکو پیشتر گفت که طالبان در روند صلح خواستار آزادی زندانیان طالبان، بیرون کشیدن سران این گروه از لیست سیاه، بازشدن دفتر رسمی طالبان و توقف تبلیغات ضد طالبانی و تضمین بین المللی برای امضای توافقنامه صلح در افغانستان هستند.  

اعلامیهٔ مشترک احتمالی نشست بین‌الافغانی در مسکو فاش شد - اسپوتنیک افغانستان
اعلامیهٔ مشترک احتمالی نشست بین‌الافغانی در مسکو فاش شد

روز گذشته نخستین روز از نشست احزاب سیاسی افغانستان با اعضای دفتر سیاسی طالبان در مسکو برگزار شد.
اعضای دفتر سیاسی طالبان در این نشست بار دیگر شروطی را برای پایان جنگ و پیوستن به روند سیاسی در افغانستان بیان کرده است.
طالبان در نشست صلح مسکو تصریح کرد که صلح با شعار نمی‌تواند برقرار شود بلکه به اراده واقعی نیاز دارد زیرا هر زمانی که آزادی مردم از آنها سلب شود صلح جای خود را به جنگ می‌دهد.
این گروه خاطرنشان کرد که افغانستان اشغال شده و جنگ بر این گروه تحمیل شده است اما برای برقراری صلح باید عوامل جنگ از میان برداشته شوند.
نشست بین‌الافغانی با شرکت سیاسیون افغانستان و نمایندگان طالبان به میزبانی اتحادیه‌های افغان‌ها مقیم در روسیه که دیروز 5 فبروری آغاز شده بود امروز نیز در مسکو ادامه خواهد داشت.
براساس گزارش رسانه ها، هدف اصلی این نشست دو روزه، ایجاد یک مکانیزم مشخص برای حل و فصل اوضاع در افغانستان می باشد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала