علومی: نشست مسکو نوید برای گفتگوی های بعدی است+ ویدیو

© Sputnikعلومی: نشست مسکو نوید برای گفتگوی های بعدی است
علومی: نشست مسکو نوید برای گفتگوی های بعدی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر داخله سابق افغانستان و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گوید که نشست که یک نوید برای ادامه گفتگوی های بعدی بین‌الافغانی می‌باشد.

به گزارش اسپوتینک، نورالحق علومی وزیر داخله سابق افغانستان و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در یک گفتگوی ویژه با اسپوتنیک در مورد نشست مسکو و پیامدها آن گفت: «نشست مسکو که به ابتکار افغان های مقیم مسکو برگزار شد. که در آن شخصیت های مختلف و با دیدگاه های مختلف پیرامون یک کشور واحد (افغانستان) صحبت کردند».
علومی می‌گوید که در این نشست دیدگاه به طور کل با هم همنظر بوده و همگی خواهانی یک صلح پایه‌دار و اساسی در افغانستان شدند.
وی اضافه کرد که همگی خواهان صلح در افغانستان استند و از جنگ خسته شده اند و صلحی باشد پایه‌دار و ثبات برقرار شود.

علومی همچنان در مورد اعلامیۀ نهایی نشست مسکو گفت که ما خلاف نظام و قانون نیستم و برعکس بر حفظ قانون و نظام تاکید کرد.
وی همچنان از همه طرف های خواست برای یک افغانستان با ثبات و مستقل نیاز به گفتگو و اشتراک کردند در همچو همبستگی‌هاست. علومی می‌گوید که اگر ما همبستگی نیروهای وطن پرست را انجام بدهیم به یقین که برود از ما می‌شود.
نشست مسکو به تاریخ 5-6 فبروری به اشتراک برخی رهبران سیاسی افغانستان بشمول حامد کرزی، محمد محقق، محمد یونس قانونی، حنیف اتمر، عطا محمد نور و محمد اسماعیل خان با نماینده گان طالبان بدون اشتراک حکومت برای دو روز در روسیه برگزار شد.

در اعلامیه پایانی نشست مسکو میان برخی چهره‌های سیاسی و نماینده گان طالبان، فیصله شده است که نشست بعدی در قطر برگزار شود و در کنار خروج همه نیروهای خارجی، بر حذف نام کهنسالان طالبان از فهرست سیاه، تاکید شده است. حکومت نیز نگاشته است که این اعلامیه اجرایی نمی‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала