واکنش ارگ به اعلامیه نشست مسکو

© Wikipediaواکنش ارگ به اعلامیه نشست مسکو
واکنش ارگ به اعلامیه نشست مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری در واکنش به این نشست گفته که نشست مسکو مذاکرات صلح نه بل‌که یک بحث سیاسی و علمی در رابطه به صلح بود و اعلامیه این نشست نتیجه اجرایی در مورد صلح ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگویان ارگ ریاست جمهوری در صفحه فیسبوک‌اش نوشته: «جلسه برخی از سیاسون افغان با طالبان که به دعوت فدراتیف روسیه در شهر مسکو برگزار گردید، مذاکرات صلح نه بلکه یک بحث سیاسی و علمی در رابطه به صلح بود و اعلامیه که در پایان این جلسه به نشر رسید، خلاصه بحث‌های دو روزه جلسه متذکره می‌باشد و نتیجه اجراییوی درمورد صلح ندارد».
نشست دو روزه مسکو، روز سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری میان شماری از سیاسیون و نماینده‌گان گروه طالبان برگزار شد. شرکت‌کننده‌گان این نشست پس از پایان آن، یک اعلامیه مشترک را تصویب و به نشر رساندند.
شرکت‌کننده‌گان نشست مسکو در این اعلامیه گفته است که به هدف پیشبرد روند صلح در افغانستان و ایجاد فضای اعتمادسازی، نیروهای خارجی از افغانستان باید به گونه‌ی‌ کامل خارج شوند و نام‌های سران گروه طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل متحد بیرون شود.
در اعلامیه نشست مسکو آمده است: «تمام طرف‌های اشتراک‌کننده بر اجرای اصلاحات لازمه، حفظ و تقویه‌ نهادهای بنیادی، دفاعی و سایر نهادهای ملی که ملکیت تمام افغان‌ها می‌باشد، بعد از توافق صلح تأکید دارند.»».
در اعلامیه تأکید شده است که هر دو طرف اشتراک‌کننده در این نشست، موافق ادامه گفت‌وگوهای بین‌الافغانی است و از گفت‌وگوهای جاری در قطر نیز حمایت می‌کنند. قرار است نشست بعدی آنان در دوحه پایتخت قطر برگزار شود.
رهایی آن شمار از اعضای زندانی گروه طالبان که سن شان بالا رفته‌اند، بیماری صعب‌العلاج دارند و یا هم معیاد زندان شان تکمیل و یا مدت کمی باقی مانده‌اند، بخشی دیگر از توافق شرکت‌کننده‌گان نشست مسکو است.
شرکت کننده‌گان نشست مسکو هم‌چنان توافق کرده‌اند که در مطابقت با اصول و ارزش‌های اسلامی، حقوق سیاسی و اساسی شهروندان کشور، آزادی بیان و حقوق آموزشی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی زنان را رعایت کنند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала