نور: صحبت‌ها با طالبان در فضای دوستانه و صمیمانه بود

© Sputnik / T.AZIMعطا محمد نور، رئیس اجراییه حزب جمعیت اسلامی افغانستان در نشست بین‌الافغانی در مسکو
عطا محمد نور، رئیس اجراییه حزب جمعیت اسلامی افغانستان در نشست بین‌الافغانی در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عطا محمد نور با ابراز نظر درمورد نشست بین‌الافغانی در مسکو گفت که با برگزاری این نشست، برای نخستین بار در چنین سطحی مذاکرات صورت گرفت و این در چندین دهه پسین یک نقطه عطف است.

به گزارش اسپوتنیک، عطا محمد نور، رئيس اجراییه حزب جمعیت اسلامی افغانستان و یکی از اشتراک کنندگان نشست بین‌الافغانی در مسکو گفت: سفر ما به مسکو یک سفر خوب بود و از نگاه اهمیت، نشست مهم بین‌الافغانی میان شخصیت‌های ملی و سیاسی و تحریک طالبان بود.

عطامحمد نور اشتراک‌اش در نشست مسکو را تایید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عطامحمد نور اشتراک‌اش در نشست مسکو را تایید کرد

وی افزود که این برای اولین بار است که یک اعلامیهٔ مشترک و نظر مشترک اعلام شده است.

آقای نور با ذکر اینکه مذاکرات دو روزه در مسکو طولانی و نفس‌گیر بودند، گفت: اشتراک کنندگان به اکثریت مطلق آرا، دیدگاه واحد داشتند.

به گفته رئيس اجراییه حزب جمعیت اسلامی افغانستان، در آخرین ساعات این نشست، دیدارهای جداگانهٔ سیاسیون و نمایندگان طالبان نیز صورت گرفت که در آنها روی اعلامیه و نشست‌های بعدی بحث نمودیم و تمام صحبت‌ها در فضای دوستانه و صمیمانه بود. من این صحبت‌ها را به فال نیک برای رسیدن به صلح مردم افغانستان می‌گیرم.

عطا محمد نور در حاشیهٔ نشست بین‌الافغانی در مسکو با آژانس اسپوتنیک گفتگوی اختصاصی انجام داد. این گفتگو عنقریب در سایت و صفحه فیسبوک "اسپوتنیک افغانستان" نشر خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала