وزارت خارجه روسیه: پیوندهای روسیه و امریکا درباره افغانستان رو به نزدیک شدن است

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه: پیوندهای روسیه و امریکا درباره افغانستان رو به نزدیک شدن است
وزارت خارجه روسیه: پیوندهای روسیه و امریکا درباره افغانستان رو به نزدیک شدن است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان گفت، که درباره حل بحران افغانستان پیوندهای روسیه و امریکا رو به نزدیک شدن است.
ضمیر کابلوف: روسیه از هیچ کسی پوزش نخواهد خواست - اسپوتنیک افغانستان
ضمیر کابلوف: روسیه از هیچ کسی پوزش نخواهد خواست

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف نماینده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای افغانستان و مسئول بخش دوم آسیا در وزارت امور خارجه روسیه در پاسخ به این پرسش که آیا در مسئله افغانستان میان روسیه و امریکا نزدیکی دیده می شود، گفت:- "بلی، دیده می شود".

او در ادامه گفت:- "امریکایی های می دانند که در حل مسئله افغانستان برخی کشورهای بزرگ جهان می توانند کاری انجام بدهند. این کشورها عبارتند از: ایالات متحده امریکا، روسیه و چین هستند و من کاملا موافقم که کشورهای دیگری مانند پاکستان و ایران هم می توانند تاثیر گزار باشند. ما اگر به یک درک مشترک در این حلقه برسیم، می توانیم مسئله افغانستان را حل کنیم. ما باید این مسئله را رها نکنیم، بلکه حل و فصل و آزاد کنیم. سهم همه کشورها در حل این درگیری ها مهم است و ما می توانیم به مردم افغانستان کمک کنیم".

یادآوری می کنیم، که افغانستان نزدیک به 40 سال درگیر جنگ های خانمان سوز است و در نتیجه این درگیری ها صدها هزار شهروان افغانستان جان باخته و صدها هزار دیگر به کشورهای دیگر جهان آواره شده است.

نظامیان ایالات متحده امریکا از آخر سال 2001 میلادی به خاطر مبارزه در برابر گروه های تروریستی وارد افغانستان شده و هم اکنون بیش از 14 هزار نیروی این کشور در افغانستان حضور دارند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала