جمهوری چک از خروج نظامیان‌اش از افغانستان خبر داد

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiجمهوری چک از خروج نظامیان‌اش از افغانستان خبر داد
جمهوری چک از خروج نظامیان‌اش از افغانستان خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع جمهوری چک اعلام کرد که در صورت خروج نظامیان امریکایی از افغانستان، نیرو های این کشور نیز افغانستان را ترک خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازروزنامه چکی "پراووا" لوبومیر میتنار، وزیر دفاع چک اعلام کرد که اگر نیرو های امریکایی افغانستان را ترک کند، جمهوری چک نیز بدون تأمل نظامیان خود را از افغانستان خارج خواهد کرد.
لوبومیر میتنار گفت: "اگر آمریکایی ها افغانستان را ترک کنند، ما نیز این کشورترک خواهیم کرد، اگر تغییرات رخ دهد، مثلا تعداد سربازان امریکایی کاهش یابد و یا آنها از افغانستان خارج می شوند، ما نیز پاسخ متقابل خواهیم داد."
250 تن از نظامیان جمهوری چک در ترکیب ماموریت " حمایت قاطع" ناتو در افغانستان" مستقر هستند که تا سال 2020 شمار آنها باید تا 390 تن افزایش یابد.  

نیروهای دیسانت چک انتقام خود را در افغانستان گرفتند - اسپوتنیک افغانستان
نیروهای دیسانت چک انتقام خود را در افغانستان گرفتند

پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در صحبت با "وال استریت ژورنال" اعلام کرد که تصمیم گرفته است که در صورت توافق با طالبان در خصوص مذاکرات صلح در افغانستان شمار نظامیان امریکایی در افغانستان را تا 7 هزار تن کاهش دهد.
پس از آن‌که در ماه سنبله زلمی خلیل‌زاد به عنوان نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده برای صلح افغانستان گماشته شد، تاکنون نماینده‌گان طالبان چهار بار با نماینده‌گان ایالات متحده دیدار کرده‌اند — دیدارهایی‌که اخیرأ طالبان از تحریم آن هشدار داده‌ بودند.
گروه طالبان هشدار داده بود که ایالات متحده از گفت‌وگو در بارۀ خروج نیروهایش از افغانستان خودداری می‌کند و اگر روند به همینطور ادامه یابد، آنان گفت‌وگوها را تحریم خواهند کرد.
منابع امریکایی خبردادند که بربنیاد توافق به میان آمده در دوحه، واشنگتن جدول زمان‌بندی خروج نیروهایش را از افغانستان اعلام خواهد کرد و طالبان ضمانت خواهند داد که کابل تهدیدی برای کشورهای دیگر نخواهد بود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала