جنرال امریکایی: امریکا از طالبان شکست خورده است

© Sputnik / T.AZIMجنرال امریکایی: امریکا از طالبان شکست خورده است
جنرال امریکایی: امریکا از طالبان شکست خورده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک جنرال بازنشسته امریکایی گفت: طالبان برنده جنگ افغانستان است و ما هنوز این را متوجه نشده‌ایم.
امریکا در کشاکش مذاکرات صلح حملات هوایی خود را بالای طالبان افزایش داده است - اسپوتنیک افغانستان
امریکا در کشاکش مذاکرات صلح حملات هوایی خود را بالای طالبان افزایش داده است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، جنرال دونالد بالدوچ که از اوایل سال 2008 تا میانه سال 2009 فرماندهی لشکر صد و یکم هوابرد امریکا در جنگ افغانستان را بر عهده داشته است، در مصاحبه با یاهو نیوز در خصوص سرنوشت این جنگ تصریح کرد:- "طالبان در این جنگ پیروز شده اما ما هنوز این مسئله را درک نکرده‌ایم. هضم کردن این واقعیت که امریکا در افغانستان از لحاظ نظامی شکست خورده، برای سربازانی که در این جنگ حضور داشته‌اند مانند خوردن یک داروی تلخ است".

این جنرال بازنشستهاآمریکایی با اشاره به اینکه خود شاهد کشته شدن دهها تن از نیروهای زیر امرش در افغانستان بوده است، افزود:- "سربازان ما به هر کاری که از آنها خواسته شده بود عمل کرده بودند؛ آنها کارشان را درست انجام داده بودند اما دیدند که چگونه همراهانشان کشته و یا دچار نقص عضو شدند. شکست برنامه‌های سیاست‌گذاران و فرماندهان نظامی ارشد ما باعث شد که آنها اکنون مجبور به خوردن این داروی تلخ باشند".

دونالد بالدوچ در ادامه راجع به مذاکرات صلح با طالبان نیز خاطرنشان ساخت:- "اگر ما در اواخر سال 2001 پیشنهاد آتش‌بس طالبان را پذیرفته بودیم، شاید می‌توانستیم تعیین‌کننده شرایط صلح باشیم اما حالا صلح بر اساس شرایط طالبان انجام خواهد شد".

یادآوری می کنیم، که نیروهای نظامی امریکا در پایان سال 2001 پس از حملات تروریستی نیویورک وارد افغانستان به خاطر مبارزه با گروه های تروریستی شدند. هم اکنون بیش از 14 هزار نیروی امریکایی در افغانستان حضور دارند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала