سفر خلیلزاد به اروپا، قطر و افغانستان به خاطر برنامه صلح

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadسفر خلیلزاد به اروپا، قطر و افغانستان به خاطر برنامه صلح
سفر خلیلزاد به اروپا، قطر و افغانستان به خاطر برنامه صلح - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا نوشت، که فرستاده وِیژه این وزارت برای افغانستان در دو هفته آینده از شماری کشورهای اروپایی و آسیایی از جمله قطر و افغانستان بازدید خواهد کرد.
خلیلزاد: ملا برادربه دستور امریکا از زندان پاکستان آزاد شد - اسپوتنیک افغانستان
خلیلزاد: ملا برادربه دستور امریکا از زندان پاکستان آزاد شد

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا با نشر اعلامیه ای نوشت: زلمی خلیلزاد نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا برای افغانستان از تاریخ 10 تا 28 فیبروری از بلجیم، آلمان، ترکیه، قطر، افغانستان و پاکستان بازدید خواهد کرد.

وزارت امور خارجه امریکا در ادامه نوشته است: او با متحدان و شرکای امریکا درباره تلاش های متقابل در پیشبرد حل و فصل مسئله افغانستان بحث و پس از آن با سفر به افغانستان با دولت این کشور مشوره خواهد کرد.

پیش از این، دولت افغانستان به خاطر مذاکرات جداگانه ای ایالات متحده امریکا با گروه طالبان شکایت کرده بود و این مذاکرات را خطری برای تضعیف قدرت اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و بیرون شدن نیروهای امریکایی دانسته بود.

یادآوری می کنیم، که زلمی خلیلزاد در پایان دور پیشین مذاکرات با طالبان از پیشرفت قابل توجهی خبر داده بود و برخی رسانه ها گزارش داده بودند، که در صورت توافق امریکا با گروه طالبان، نیروهای خارجی از آغاز برنامه صلح طی یک سال و نیم آینده از افغانستان بیرون خواهند شد.  

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала