سفیر روسیه در کابل: کنترل نیمی از قلمرو افغانستان در دست طالبان قرار دارد

© Photo / Embassy of the Russian Federation in the Islamic Republic of Afghanistanسفیر روسیه در کابل: نیمی از قلمرو افغانستان در دست تروریستان قرار دارد
سفیر روسیه در کابل: نیمی از قلمرو افغانستان در دست تروریستان قرار دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
الکساندر مانتیسکی، سفیر روسیه در کابل ابراز داشت که گروه طالبان کنترل نیمی از قلمرو افغانستان را در اختیار دارند.

 به گزارش اسپوتنیک، الکساندر مانتیسکی، سفیرروسیه در افغانستان، ضمن ابراز این مطلب تصریح نمود، در افغانستان از مدتها پیش جنگ دوامدار میان نیرو های دولت و گروه طالبان که قبلا بخش زیادی از قلمرو این کشور را در مناطق روستایی در کنترل داشتند، جریان داشت، اما به گفته سفیر روسیه؛ طالبان سپس توانستند حملات شان به شهر های بزرگ بیشتر کنند.
الکساندر مانتیسکی افزود، در حال حاضرگروه تروریستی داعش نیزدر افغانستان نفوذ نموده و نیروهای دفاع ملی و نیروهای امنیتی افغانستان عملیات مشترک ضد تروریسم را علیه آنها در سراسر این کشور انجام می دهند.
مانتیسکی خاطر نشان ساخت که، بیشترین مناطقی که برای نیرو های دولتی احتمال دسترسی کمتر وجود دارد، در تصرف تروریست ها قرار می گیرد و وضعیت دراین کشور با گذشت هر روز در حال تغییر است.
سفیر روسیه گفت، براساس برآورد های ما، دست کم 50 در صد خاک افغانستان در دست تروریست ها قرار دارد.
وی همچنین افزود که در حال حاضر، براساس برآوردهای مختلف، ازسه و نیم تا 10 تا هزار شبه نظامیان داعش در افغانستان فعالیت دارند که اقدامات تروریستی را در بخش های مختلف این کشور انجام می دهند.
پیش ازاین سفیر روسیه یادآور شد که، روسیه نیازی برای تقویت ارتباط با طالبان ندارد و افزود که، در حال حاضر این تماس ها در مرحله ای فعال قرار دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала