ممنوع الخروج شدن اعضای پیشین کمیسیون های انتخابات و شکایات انتخاباتی

© Photo / IEC Afghanistan Facebookممنوع الخروج شدن اعضای پیشین کمیسیون های انتخابات و شکایات انتخاباتی
ممنوع الخروج شدن اعضای پیشین کمیسیون های انتخابات و شکایات انتخاباتی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دوازده تن از اعضای پیشین کمیسیون‌‌های انتخابات و شکایات انتخاباتی افغانستان به شمول رییسان شان ممنوع الخروج شده اند.
روسای کمیسیون های مستقل انتخاباتی برکنار شدند - اسپوتنیک افغانستان
روسای کمیسیون های مستقل انتخاباتی برکنار شدند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، دفتر سخنگوی دادستانی کل افغانستان نوشته است، برای بررسی قضیه‌ای که از سوی ارگان کشفی به اتهام سوء استفاده از صلاحیت‌های وظیفوی رؤسا و اعضای پیشین کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی به این اداره مواصلت ورزیده، هیئتی را توظیف نموده است.
در خبرنامه دادستانی کل افغانستان آمده است، که هیئت مؤظف به منظور تکمیل تحقیقات و بررسی های همه‌جانبه، دوازده تن از اعضای ‌پیشین کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی را به‌شمول رؤسای هر دو نهاد ممنوع الخروج ساخته است.
در ادامه این خبرنامه آمده است، که اداره دادستانی جمهوری اسلامی افغانستان اطمینان می‌دهد که قضیه‌ را عادلانه و منصفانه در روشنایی احکام قانون به‌گونۀ بی‌طرفانه و مستقلانه رسیدگی نموده؛ متکی بر اسناد، شواهد و مدارکی که از طرف نهادها و افراد در جریان تحقیق به‌ دسترس هیئت مؤظف قرار گیرد در مورد مسئولیت و عدم مسئولیت تصمیم قانونی اتخاذ و از نتایج آن در حدود احکام قانون اطلاع رسانی و با مردم عزیز شریک میگردد.

یادآوری می کنیم، که محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان امروز طی یک فرمان 12 نفر از اعضای کمیسیون های انتخابات و شکایات انتخاباتی را برکنار کرد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала