ینس استولتنبرگ: اظهار نظر در مورد توافق صلح در افغانستان هنوز زود است

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر ینس استولتنبرگ: اظهار نظر در مورد توافق صلح در افغانستان هنوز زود است
ینس استولتنبرگ: اظهار نظر در مورد  توافق صلح در افغانستان هنوز زود است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشست وزیران دفاع عضو ناتو، قرار است به تاریخ 13 و 14ماه فبروری در بروکسل برگزار شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، دبیر کل ناتو، گفته است که قرار است در این نشست دو روزه میان وزرای دفاع این پیمان روی اوضاع امنیتی افغانستان نیز بحث‌هایی صورت گیرد.
آقای ستولتنبرگ می‌گوید: "وضعیت در افغانستان پیچیده است و در عین حال تلاشها برای صلح افغانستان ادامه دارد. ما با تمام شرکای خویش در ارتباط نزدیک قرارداریم تا از آخرین پیشرفتها آنها را مطلع سازیم و در مشورت با آنها ببینیم که ناتو چگونه از پروسه صلح افغانستان حمایت کند".
این اظهارت سر منشی ناتو در حالی صورت می‌گیرد، که وی روز گذشته با زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان دیدار و گفتگو کرده است. گفته می‌شود که ایالات متحده و طالبان روی اساسات یک چهارچوب معاهده صلح به توافق رسیده اند که به اساس آن آینده نیروهای خارجی در افغانستان نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
همچنان سرمنشی ناتو علاوه کرده است، که ایالات متحده امریکا، متحدین اش را در ارتباط به نشست‌های صلح افغانستان که میان نمایندگان طالبان و نمایندگان امریکا که تاکنون در چهار دور صورت گرفته است در جریان نگهداشته است.
سرمنشی ناتو اظهار می‌دارد: "این تقریباً سومین دیدار ما در چند هفته گذشته بود. هنوز خیلی زود است که بتوانیم بگوییم توافق در صلح افغانستان صورت خواهد گرفت یا خیر. اما، ناتو برای اینکه نیروهای امنیتی افغانستان بتواند شرایط مناسبی را برای گفتگوهای صلح مهیا سازد، همکاری و حمایت خواهد کرد."
همچنان آقای ستولتنبرگ بیان می‌دارد: "ما در مورد تاثیرات یک معاهده صلح احتمالی و اینکه چگونه ناتو می‌تواند از آن حمایت کند در حال مشوره و رایزنی هستیم. چیزیکه واضح است ان است که ما یکجا به افغانستان آمدیم، و حالا یکجا تصمیم میگیریم روی آینده این کشور که این تصمیم گیری ها به اساس شرایط و در هماهنگی با افغانها صورت خواهد گرفت".
از سویی هم، سرمنشی ناتو تاکید ورزیده است که این پیمان بر کمک و تقویت نیروهای امنیتی افغانستان کمک‌هایش را ادامه داده، و همچنان جهت رسیدن به یک راه حل صلح آمیز در این کشور کمک می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала