امریکا هیچ دعوت‌نامه رسمی برای مذاکره با طالبان دریافت نکرده است

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر امریکا هیچ دعوت‌نامه رسمی برای مذاکره با طالبان دریافت نکرده است
امریکا هیچ دعوت‌نامه رسمی برای مذاکره با طالبان دریافت نکرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه ایالات متحده امریکا اعلام کرد که هیچ دعوت‌نامه رسمی برای مذاکره با اعضای رسمی گروه طالبان دریافت نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، یک مقام رسمی وزارت امور خارجه امریکا روز چهارشنبه اعلام کرده که ایالات متحده مریکا تا هنوز هیچ دعوت‌نامه رسمی برای مذاکره بعدی با اعضای گروه طالبان* دریافت نکرده است.
وی گفت: «اگر چه ما بیانیه عمومی طالبان را در این مورد دیدیم، اما هیچ گونه دعوت رسمی برای مذاکرات دریافت نکرده ایم».
پیش از این رویترز گزارش داد که گروه طالبان با نشر یک اعلامیه گفته است که دور بعدی مذاکرات این گروه با مقامات ایالات متحده امریکا به تاریخ 25 فبروری در شهر دوحه، پایتخت قطر برگزار خواهد شد.
در اعلامیه گروه طالبان همچنان آمده است که قرار است نمایندگان این گروه به دعوت رسمی حکومت پاکستان و اشتراک عمران خان، نخست وزیر این کشور به تاریخ 18 فبروری سال جاری با تیم مذاکراتی امریکا، دیدار و گفتگو نمایند.

شیر محمد عباس استانکزی و دیگر اعضای طالبان در نشست مسکو - اسپوتنیک افغانستان
طالبان تاریخ و مکان مذاکرات با امریکایی‌ها را اعلام کرد

قبل از این گروه طالبان یک فهرست 14 نفری تیم مذاکره‌کننده با مقامات امریکایی را نشر کرده بودند.
قرار است این تیم به رهبری شیر محمد استانکزی و به احتمال با تیم مذاکره‌کننده امریکایی به رهبری زلمی خلیلزاد، روی پروسهٔ صلح در افغانستان و خروج نیروهای امریکایی از کشور بحث و گفتگو کنند.
پیش از این، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا به خبرنگاران در کاخ سفید گفت که امریکا قصد دارد نیروهای نظامی خود را از خاک افغانستان بیرون کند در صورت که مقامات افغانستان با گروه طالبان به یک توافق صلح دسترسی پیدا کنند.
این در حال است که در اواسط ماه جنوری، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در مصاحبۀ با روزنامه نیویورک تایمز گفت که نمایندگان امریکا و طالبان در یک چارچوب توافقنامه صلح موافقت کردند که بر اساس آن طالبان تضمین می‌کنند که گروه های تروریستی را در خاک افغانستان مورد حمله قرار خواهد داد.

*گروه ممنوع در روسیه

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала