جنرال سرویس امنیتی فدرال روسیه: امریکا می خواست «خلافت اسلامی» را در جریان جنگ افغانستان ایجاد کند

© Photo / Pixabayجنرال سرویس امنیتی فدرال روسیه: امریکا می خواست «خلافت اسلامی» را در جریان جنگ افغانستان ایجاد کند
جنرال سرویس امنیتی فدرال روسیه: امریکا می خواست «خلافت اسلامی» را در جریان جنگ افغانستان ایجاد کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال سرویس امنیتی فدرال روسیه گفت، که امریکا در میانه دهه 1980 در دوران جنگ افغانستان به فکر ایجاد یک «خلافت اسلامی» در جمهوری های آسیای مرکزی بود.
انتشار مدارک منحصر به فرد توسط وزارت دفاع روسیه به مناسبت 30 سالگرد بیرون شدن نیروهای شوروی از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
افشأ اسرار خروج نیروهای شوروی از افغانستان

به گزارش اسپوتنیک، بوریس سوکولوف قهرمان اتحاد جماهیر شوروی و سرلشکر ذخیره سرویس امنیتی فدرال روسیه به مناسبت سی و مین سالگرد بیرون شدن نیروهای شوروی از افغانستان گفت:- "در سال 1985 میلادی ما یکی از نقاط پنهانی را تصرف کردیم و در آنجا یک نقشه را پیدا کردیم که در آن نقشه «خلافت اسلامی» سمرقند که شامل قلمرو جمهوری های ما در آسیای مرکزی با مرکزیت فرغانه یا سمرقند بود. این در سال 1985 بود و برنامه گسترش اسلام رادیکال امریکایی در حال ایجاد بود".   

سوکولوف از پایان سال 1983 به مدت دو سال و نیم به عنوان افسر امنیتی بخش ویژه کا گ ب ستاد 108 تفنگداران سواره نظام در افغانستان خدمت کرده است. او با کارمندان امنیتی دیگر در بسیاری از عملیات های جنگی شرکت کرده است.

با همکاری سوکولوف و گروه ویژه بسیاری از مدارک انکار ناپذیری که نشان دهنده همکاری کشورهای غربی به ویژه امریکا با سازمان های اطلاعاتی مجاهدین افغانستان را نشان می داد، کشف شد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала