کاهش حضور نظامی امریکا در افغانستان

CC0 / / کاهش حضور نظامی امریکا در افغانستان
کاهش حضور نظامی امریکا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده قصد دارد تعداد نیروهای خود را در افغانستان کاهش دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری رویترز، جنرال جوزف ووتل، قوماندان قوای مرکزی اردوی امریکا اعلام کرد که ایالات متحده قصد دارد حدود هزار نفر از نظامیان خود در افغانستان را کاهش دهد.

به گفته وی این اقدام با تصمیم رئیس جمهور ترامپ مبنی بر خروج قوایی امریکایی از افغانستان در صورت دستیابی به توافق صلح، ارتباط ندارد. و کاهش نیروهای امریکایی در چارچوب برنامه جنرال اسکات میلر، قوماندان عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان انجام خواهد شد.

جنرال جوزف ووتل: «این تصمیم در چارچوب آنچه که او (میلر) در آغار ماموریت خود برای افزایش موثریت حضور مان پیشنهاد کرده بود، گرفته خواهد شد.»

گفتنی است، چندی پیش رسانه های معتبر امریکایی منجمله وال استریت ژورنال و Military.com، به نقل از منابع خود در حکومت امریکا گزارش مدعی شدند که دونالد ترامپ، یک روز پس از آنکه طی فرمانی هدایت آغاز پروسه خروج قوای امریکایی از سوریه و پایان حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش در این کشور را داد، از وزارت دفاع خواست تا قوای امریکایی در افغانستان را نیز به تدریج خارج کند.

افغانستان و دو سال فراز و نشیب با دولت ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
افغانستان و دو سال فراز و نشیب با دولت ترامپ

بر بنیاد گزارش نشریه های یادشده، جنرال سکات میلر، قوماندان عمومی ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان طی ۸-۱۲ ماه آینده حدود ۷ هزار نظامی امریکا را از خاک افغانستان خارج خواهد کرد. اما نیروهای عملیات ویژه امریکا همچنان در افغانستان باقی خواهند ماند و به حملات خود علیه جنگجویان طالب و داعش ادامه خواهد داد.

در عین حال، ۳۱ جنوری سال روان دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرد که در صورت دستیابی به توافق صلح آماده است نظامیان امریکایی را از افغانستان خارج کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала