سرپرست پنتاگون: ما به تنهایی از افغانستان خارج نمی شویم

© AP Photo / Evan VucciИсполняющий обязанности министра обороны США Патрик Шанахан во время заседания кабинета министров в Белом доме
Исполняющий обязанности министра обороны США Патрик Шанахан во время заседания кабинета министров в Белом доме - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست وزارت دفاع امریکا می‎گوید خروج احتمالی از افغانستان با هماهنگی سایر متحدین ناتو و با مشایعت آنها انجام خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رویترز، پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع امریکا در جریان نشست وزرای دفاع ناتو که در بروکسل انجام شد اعلام کرد: هرگونه خروج احتمالی از افغانستان به تنهایی انجام نشده بلکه در همراهی با سایر متحدین خواهد بود.
وی در این باره تاکید کرد: کاهش نیرو یکجانبه صورت نخواهد گرفت و با هماهنگی انجام خواهد شد.
گفتنی است بعد از اعلام تصمیم ناگهانی ترامپ برای خروج از سوریه، زمزمه احتمال خروج نیروهای امریکایی از افغانستان نیز بلند شد حال آنکه طالبان نیز پیش‌شرط مذاکرات صلح را خروج همه نیروهای خارجی از خاک افغانستان عنوان کرده است.
وزیر دفاع موقت امریکا همچنین در مورد داعش اظهار کرد که ، واشنگتن به شکست داعش در خاورمیانه و دیگر نقاط جهان متعهد است اما به گفته مقامات، متحدان اروپایی نسبت به تعهد امریکا به این مساله تردید دارند.
وی گفت: در حالی که حضور نیروهای امریکایی در شمال سوریه به پایان خود نزدیک می‌شود، امریکا با تشکیل ائتلاف به شکست قطعی داعش چه در خاورمیانه چه در نقاط دیگر متعهد می‌ماند.
شاناهان افزود، پیش‌بینی می‌کند که ائتلاف "بزرگ‌تر و قوی‌تری" برای مبارزه با داعش در سراسر جهان ایجاد شود.
وی ادامه داد: ما به پشت گرمی توانایی شرکای محل خود به مقابله با نیروهای باقی‌مانده از داعش ادامه خواهیم داد.
پنجاه و پنجمین دوره کنفرانس دفاعی و امنیتی مونیخ روز جمعه با سخنرانی ولفگانگ اشینگر، رئیس این کنفرانس، آغاز شد. در این دوره، 35 رئیس جمهور و نخست‌وزیر ،50 وزیر امور خارجه و 30 وزیر دفاع شرکت دارند. کنفرانس سه روز ادامه خواهد داشت.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала