بیش از 1600 نفر در هرات در ده ماۀ گذشته اقدام خودکشی کرده‌اند

© Photo / Shahhussain Murtazawi FBبیش از 1600 نفر در هرات در ده ماۀ گذشته اقدام خودکشی کرده‌اند
بیش از 1600 نفر در هرات در ده ماۀ گذشته اقدام خودکشی کرده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست صحت عامۀ ولایت هرات گفته است که در از آغاز امسال تاکنون، بیش از 1600 رویداد اقدام به خودکشی در این ریاست ثبت شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، ریاست صحت عامۀ ولایت هرات، می‌گوید که از آغاز امسال هجری خورشیدی تاکنون، بیش از 1600 رویداد اقدام به خودکشی در این ریاست ثبت شده‌اند.
بیش از 300 تن از افرادی که اقدام به خودکشی کرده‌اند، مردان استند که در حدود پنجا مورد این خودکشی‌ها منجر به مرگ شده‌است.
به گفته مسؤولان شفاخانۀ حوزوی ولایت هرات خودسوزی، استفاده از مواد سمی با مزاج بلند و حلق‌آویزکردن از شیوه‌هایی بوده‌اند که افراد اقدام به خودکشی کرده‌اند.

Suicide - اسپوتنیک افغانستان
خودکشی بیش از هزار و دوصد نفر در افغانستان در یک سال

محمد عارف جلالی، سرطبیب شفاخانۀ حوزوی هرات در این باره گفت: «رویدادهای خودکشی و یا هم اقدام به خودکشی در هرات رو به افزایش است و بیشتر قربانی این رویداد جوانانی میان پانزده تا بیست و پنج سال هستند که به علت‌های گوناگونی دست به این کار می‌زنند».
مسؤولان این شفاخانه، می‌افزایند که رقم اقدام به خودکشی در هرات نسبت به سال گذشته ده درصد افزایش یافته است. به گفتۀ این مسؤولان، خشونت‌های خانواده‌گی، ازدواج اجباری، نداشتن سواد کافی و فقر از علت‌های عمدۀ اقدام به خودکشی نزد افراد استند.
در همین حال، ریاست امور زنان می‌گوید از شروع سال تاکنون بیش از 600 مورد خشونت در برابر زنان در این اداره ثبت شده‌است. به گفتۀ سمیه طاهری، مدیر حقوق ریاست امور زنان هرات، زنانی‌که مورد خشونت قرار می‌گیرند برای رهایی از این خشونت‌ها مرگ را ترجیج داده و اقدام به خودکشی می‌کند: «خودکشی‌ها و خودسوزی‌ها در هرات زیاد است که بیشتر آنان ثبت نشده‌است، اما آمارهای ریاست صحت عامه هرات نشان می‌دهد که خودسوزی‌ها و خودکشی‌ها در هرات افزایش یافته است و نگرانی ما را افزایش داده است».
مسؤولان صحت عامه هرات، می‌گویند که 60 درصد از واقعات خودکشی در ولسوالی‌های هرات رخ می‌دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала