مشاور امنیت ملی: طالبان بدون هدف می‌جنگند

© Photo / ARG / ARGمشاور امنیت ملی: طالبان بدون هدف می‌جنگند
مشاور امنیت ملی: طالبان بدون هدف می‌جنگند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور شورای امنیت ملی افغانستان گفته است که نیروهای افغان برای یک هدف می‌جنگند در حال طالبان هیچ هدفی برای جنگیدن ندارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی رئیس‌جمهور در یک گفتگو در حاشیۀ امنیتی مونیخ در آلمان تاکید کرد که گروه طالبان هدف شان را از دست داده اند و نمی‌دانند برای چه می‌جنگند.
مشاور شورای امنیت ملی افزود: «نیروهای امنیتی ما برای 300 دالر معاش نمی‌جنگند. آنان، برای یک هدف مبارزه می‌کنند. آنان با پشتیبانی همکاران ما و میلیون‌ها افغان می‌جنگند تا از ارزش‌های ما دفاع کنند، در حالی‌که طالبان هدف شان برای جنگ را از دست داده‌اند و نمی‌دانند برای چه می‌جنگند».
آقای محب گفت: «سربازان ما قربانی می‌دهند و رسانه‌ها آن را تلفات نام می‌گذارند؛ آن‌ها تلفات نیستند، آن‌ها قربانی‌هایی استند که ما به نیابت از کشور خود برای حفظ آزادی، ارزش‌ و حاکمیت می‌پردازیم و برای دفاع از آن ایستاده‌ایم».

محب: هیچ کشوری صلاحیت ندارد تا فورمل حکومتداری تازه را بررسی کند - اسپوتنیک افغانستان
محب: هیچ کشوری صلاحیت ندارد تا فورمل حکومتداری تازه را بررسی کند

در این گفت‌وگو، جان‌کری، وزیر امور خارجۀ پیشین امریکا، عبدالعزیز کاملوف، وزیر امور خارجۀ ازبیکستان و شاه‌محمود قریشی، وزیر امور خارجۀ پاکستان نیز حضور داشتند.
این در حالی است که رئیس‌جمهور غنی اخیراً گفت که در چهار سال حکومت وحدت ملی دست کم 45 هزار نیروی امنیتی افغانستان در نبردها در کشور کشته شده‌اند.
اما، مشاور امنیت ملی آقای غنی می‌افزاید که افغانستان امروز متفاوت از گذشته است: «افغانستان کشوری نیست که در سال 2002 بود. افغانستان مسیر درازی را پیموده است و اکنون یک کشور متفاوت است».
مشاور شورای امنیت ملی رئیس‌جمهور افغانستان، در بخش دیگر از سخنانش در بارۀ چگونگی گفت‌وگوهای صلح نیز اشاره کرد. او اطمینان داد که صلح در افغانستان آمدنی است اما باید روند گفت‌وگوها فراگیر باشد.
این در حالی است که طالبان تاکنون حاضر نشده‌اند باحکومت افغانستان گفت‌وگو کنند. آنان اما تا کنون چهار بار با امریکا دیدار کرده‌اند و قرار است برای پنجمین بار تا دو روز دیگر در پاکستان دیدار کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала