پاکستان تلاش دارد به طالبان مشروعیت بین الملل ‌ببخشد

© AP Photo / Rahmat Gulپاکستان تلاش دارد به طالبان مشروعیت بین الملل ‌ببخشد
پاکستان تلاش دارد به طالبان مشروعیت بین الملل ‌ببخشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از نامزدان انتخابات آینده ریاست جمهوری کشور می‌گوید که پاکستان در تلاش است تا به گروه طالبان مشروعیت بین المللی بدهد.

به گزارش اسپوتنیک، رحمت الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی کشور و یکی از نامزدان انتخابات آینده ریاست جمهوری کشور می‌گوید که پاکستان در تلاش است تا به گروه طالبان مشروعیت بین المللی دهد.
آقای نبیل در تازه ترین اظهاراتش در مورد لغو سفر هیات طالبان به اسلام آباد، به رسانه ها گفته است که پاکستان تلاش می کند تا اینگونه به طالبان مشروعیت بین المللی کسب کند.
آقای نبیل تاکید کرده است که دیدارهای رسمی طالبان و فراهم آوری زمینه برای این نشست‌ها تلاشی از سوی پاکستان است تا طالبان را به حیث یک قدرت موازی با حکومت افغانستان به جامعه بین المللی معرفی کند.
به گفته او، پاکستان بخاطری این تلاش‌ها را انجام می‌دهد تا قدرت خودش را در روند صلح افغانستان به نمایش بگذارد و خود را طرف صلح افغانستان قرار دهد.
او در پاسخ به این سوال که طالبان چرا حاضر به برقراری آتش بس در افغانستان نیست، گفته است که پاکستان و طالبان به این باور اند که در صورت تامین آتش بس، نیروهای جنگی طالبان دیگر حاضر به جنگ نخواهند شد و نیز روند سربازگیری طالبان فلج خواهد شد.
گفتنی است که قرار بود هیات طالبان در یک سفر رسمی به اسلام آباد رفته و با زلمی خلیلزاد و عمران خان نخست وزیر پاکستان نشستی را برگزار کند.
اما؛ این گروه روز گذشته اعلام کرد که به خاطر محدودیت های سفر اعضای طالبان، هیات این گروه نتوانسته است به پاکستان سفر کند.
پیش از این دولت افغانستان به دلیل احتمال سفر هیات طالبان به اسلام آباد به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала