خلیلزاد از نقش زنان در گفت‌وگوهای بین‌الافغانی صلح سخن گفت + عکس

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadخلیلزاد از نقش زنان در گفت‌وگوهای بین‌الافغانی صلح سخن گفت + عکس
خلیلزاد از نقش زنان در گفت‌وگوهای بین‌الافغانی صلح سخن گفت + عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان گفته است که برای آغاز مذاکرات بین الافغانی باید صدای زنان افغان شنیده شود.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان در دیدار با فعلان حقوق زنان در افغانستان اعلام کرد که ایفای نقش زنان در روند گفت‌وگوهای بین‌الافغانی صلح ضروری است و نباید از نقش زنان در این روند چشم پوشی شود.  

وی در صفحه توییتر خود نگاشته است که زنان در 18 سال گذشته موفقیت های کلیدی داشته اند که نباید از آنها چشم پوشی شود.

نماینده ویژه ایالات متحده امریکا در افغانستان اظهار داشت که برای آغاز گفت‌وگوهای صلح بین‌الافغانی حضور زنان در این روند ضروری است.
زلمی خلیلزاد در حالی به لزوم حضور زنان در گفت‌وگوهای بین‌الافغانی صلح تاکید کرده است که روند مذاکرات صلح از سوی امریکا با طالبان در حال اجرا است.
گروه طالبان تا کنون حاضر به مذاکره با دولت افغانستان نشده است و تنها یک بار با نمایندگان احزاب سیاسی این کشور دیدار داشته است.
قرار بود که امریکا از طریق رایزنی با طالبان زمینه مذاکرات بین‌الافغانی صلح را فراهم کند اما ظاهرا امریکا برای معامله با این گروه دولت افغانستان نیز را دور زده است.
موضوعی که پیش از این واکنش شدید مقامات افغان از جمله رئیس جمهور افغانستان را نیز در پی داشته است.
اظهارات نماینده ویژه امریکا درباره لزوم حضور زنان در روند صلح نمادین است زیرا امریکا در روند مذاکرات صلح حتی دولت قانونی افغانستان را نیز کنار گذاشته است.
این در حالیست که پیشتر فوزیه کوفی، عضو مجلس نمایندگان و یکی از شرکت کنندگان نشست مسکو ابراز داشت که دیدگاه طالبان نسبت به زنان تغییر کرده و آنها برنامه های خوبی برای زنان افغان دارند.
نشست بین‌الافغانی با شرکت سیاسیون افغان و نمایندگان طالبان به میزبانی اتحادیه‌های افغان‌ها مقیم در روسیه برای دو روز (۵ و ۶ فبروری) در مسکو برگزار شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала