سفیر روسیه در تاجیکستان: 3 هزار داعشی در شمال افغانستان فعالیت دارند

© AP Photo / Seivan Selimسفیر روسیه در تاجیکستان: 3 هزار داعشی در شمال افغانستان فعالیت دارند
سفیر روسیه در تاجیکستان: 3 هزار داعشی در شمال افغانستان فعالیت دارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر روسیه در تاجیکستان معتقد است که حدود سه هزار شبه نظامیان داعش در مناطق شمالی افغانستان فعالیت دارند.

به گزارش اسپوتنیک، ایگور لیاکین فرالوف، سفیر روسیه در تاجکیستان امرور چهار شنبه " 20 فبروری" از موجودیت 3 هزار داعشی در شمال افغانستان خبر داد.
سفر روسیه در دوشنبه در ادامه گفت: "اطلاعات مختلفی در مورد شمار شبه نظامیان داعش در افغانستان موجود است، اما گفته می توانم که احتمال دارد از 2.5 تا 3 هزار عضو داعش در مناطق شمالی افغانستانمصروف فعالیت های دهشت افکنی باشند".
فرالوف گفت، البته همسایگی با چنین تشکیلاتی بسیار خطرناک است. بنابراین، ما باید آماده پاسخ مناسب به هر گونه چالش و تهدید باشیم.
به گفته سفیر روسیه، شمار زیادی ازاین داعشی های مستقر در افغانستان، پس از جنگ سوریه وارد این کشور شده اند.
در عین حال، دیپلمات روسی به شدت از آمادگی رزمی نیروهای مسلح تاجیکستان قدردانی نمود و گفت: این نیرو ها"هرگونه تهدید و چالش در مرز را پاسخ خواهند داد".
سفیر روسیه در دوشنبه گفت: «با تشکر از نیرو های مرزی تاجیک، همه چیز در مرز آرام است و هیچ گونه نفوذ مسلحانه این گروه ها به خاک تاجیکستان ثبت نشده است.
سفیر روسیه، نقش مهم پایگاه 201 روسیه در تاجیکستان را عالی ارزیابی نموده بیان داشت که، این پایگاه نقش مهمی را در زمینه تقویت حاکمیت و تمامیت ارضی تاجیکستان ایفا می کند. وی گفت همه از اهمیت این پایگاه در تقویت امنیت در تاجیکستان آگاهی دارند، حتا کسانی که ممکن است برنامه های تهاجمی در خصوص این کشور داشته باشند.
سفیر همچنین نقش سازمان پیمان امنیت جمعی را نیز یادآور شد و خاطر نشان ساخت که این سازمان نیز ضامن امنیت در تاجیکستان است.
"دیپلمات روسی گفت: بنابراین ما تعهد دوگانه داریم که، هر دو با هم و به صورت جداگانه، امنیت و ثبات تاجیکستان را تضمین خواهیم کرد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала