افغانستان به ارزش 47 میلیون دالر انجیر خشک به خارج صادر کرده است

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر افغانستان به ارزش 47 میلیون دالر انجیر خشک به خارج صادر کرده است
افغانستان به ارزش 47 میلیون دالر انجیر خشک به خارج صادر کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
افغانستان در 10 ماه گذشته سال روان 47 میلیون دالر انجیر خشک به کشورهای دیگر صادر کرده است.
گفتگو با نصیراحمد درانی؛ مسیر دشوار اما روشن زراعت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
گفتگو با نصیراحمد درانی؛ مسیر دشوار اما روشن زراعت افغانستان

به گزارش اسپوتنیک به نقل طلوع نیوز، وزارت وزارت زراعت و مالدرای افغانستان اعلام کرد، که در طول 10 ماه گذشته سال روان 47 میلیون دالر انجیر خشک از افغانستان به کشورهای هند، امارات متحدۀ عربی، اروپا و کانادا صادر شده است.

بنابر این گزارش،  امسال افغانستان در حدود 25 هزار تُن انجیر تولید کرده‌ که بخش بزرگ آن به بیرون از کشور صادر شده‌ است.

اکبر رستمی سخنگوی وزارت کشاورزی افغانستان، گفت: در کنار زعفران، انجیر افغانستان بیشترین بازدیدکنندگان را در  نمایشگاه دبی داشته است.

نمایشگاۀ پنج‌روزۀ محصولات کشاورزی، روز یک‌شنبه (28دلو) در مرکز تجارتی جهانی دُبی در امارات متحدۀ عربی گشایش یافت. در این نمایشگاه، محصولات کشاورزی افغانستان از جمله زعفران، میوه‌جات و لبنیات در 28 غرفه به نمایش گذاشته شدند.

به گفتۀ وزارت زراعت افغانستان، 23 شرکت افغانستانی دیگر هم برای دیدار از محصولات زراعتی افغانستان در این نمایشگاه حضور یافته‌اند. در این نمایشگاه سرمایه‌گذاران 120۰ کشور جهان شرکت کردند.

از مجموع محصولات انجیر در افغانستان، در حدود هشت هزار تُن آن به بیرون از کشور صادر شده و متباقی در بازارهای داخلی خرید و فروش می‌شود.

یادآوری می کنیم، که کندهار از ولایت‌ هایی است که شرایط مناسب برای کشت درخت انجیر را دارد. براساس آمارها، امسال کندهار در حدود ده‌هزار تُن انجیر تولید کرده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала