چخانسوری: اگر طالبان بخواهند حکومت آماده مذاکره با آنان است

© Photo / GMIC / GMICچخانسوری: اگر طالبان بخواهند حکومت آماده مذاکره با آنان است
چخانسوری: اگر طالبان بخواهند حکومت آماده مذاکره با آنان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری گفته است، در صورتی‌که طالبان حاضر به گفتگوهای مستقیم با حکومت شوند، دولت افغانستان بدون قید و شرط در نشست دوحه اشتراک خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، ارگ ریاست جمهوری گفته است، در صورتی‌که طالبان حاضر به گفتگوهای مستقیم با حکومت شوند، دولت افغانستان بدون قید و شرط در نشست دوحه اشتراک خواهد کرد.
هارون چخانسوری، سخنگوی ریاست‌جمهوری می‌گوید: «حکومت افغانستان بدون قید شرط بر مذاکرات آماده است، هر وقت طالبان آماده باشد که رو در رو با حکومت افغانستان صحبت کنند، در آن نشست اشتراک می کنیم، بدون از آن شرکت نمی کنیم».

ارگ عباس ستانکزی عضو هیئت سیاسی طالبان را فرد شرابخوار می‌داند - اسپوتنیک افغانستان
ارگ عباس ستانکزی عضو هیئت سیاسی طالبان را فرد شرابخوار می‌داند

با این حال، قرار است تا دو روز دیگر قطر میزبان پنجمین دور دیدار نمایندگان امریکا و طالبان در مورد صلح افغانستان باشد. هرچند چهار دور گذشته این مذاکرات بدون حضور نمایندگان حکومت افغانستان برگزار شد، اما اکنون ریاست جمهوری تاکید ورزیده است که در صورت نشان دادن چراغ سبز از سوی طالبان، حکومت بدون قید و شرط در این مذاکرات شرکت خواهد کرد.
همزمان با این زلمی خلیل‌زاد فرستاده ویژه امریکا بر ای صلح افغانستان با ضمیر کابلوف، فرستادۀ روسیه برای افغانستان در مورد برداشتن موقتی ممنوعیت سفر اعضای هیئت گفتگوکننده طالبان در نشست‌های صلح، بحث کرده‌ و بر گفتگوهای بین الافغانی تاکید ورزیده است.
آقای چخانسوری در این زمینه بیان می‌دارد: «هر گونه دور کردن تحریم و دور کردن از لیست سیاه بدون تاییدی حکومت افغانستان صورت نمی‌گیرد، اما در صورت توافق طالبان با حکومت تصمیم گرفته خواهد شد که تحریم‌ها برداشته شود یا نه».
در کنار این حکومت برای رسیدن به صلح در جریان ماه روان جرگه مشورتی صلح را با اشتراک نماینده گان سی وچهار ولایت کشور برگزار می‌کند. با آن همه دیده شود که فرجام تلاش های پسین در روند صلح نقطه‌ی پایان به جنگ در کشور خواهد گذاشت یانه.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала