علاقمندی کشور های خارج به محصولات زراعتی افغانستان در نمایشگاه دبی

© Sputnik / Amir Isaev /  مراجعه به بانک تصاویر علاقمندی به محصولات زراعتی افغانستان در نمایشگاه دبی
علاقمندی به محصولات زراعتی افغانستان در نمایشگاه دبی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در این نمایشگاه شرکت‌های کشور مؤفق به بستن چندین قرارداد به ارزش بیش از 108 میلیون دالر شدند.

به گزارش اسپوتنیک، صادرکننده‌گان مواد غذایی افغانستان محصولات شان را در نمایشگاه جهانی «گولفود» در دبی برای پنج روز از بیست و هشتم دلو تا دوم ماه حوت سال روان خورشیدی به نمایش گذاشتند.
بیست و هفت شرکت افغانی میوه‌ها، زعفران، میوه‌های خشک، مساله‌جات، سبزیجات و آب میوه کشور را دراین نمایشگاه به نمایش گذاشتند و 25 شرکت دیگر که در این نمایشگاه شرکت نکرده بودند با خریداران دیدار و گفتگو کردند.
همچنان درجریان این نمایشگاه شرکت‌های افغانستان مؤفق به بستن چندین قرارداد قطعی و احتمالی به ارزش 108 میلیون و 800 هزار دالر شدند که این رقم 400 برابر بیشتر نسبت به ارزش معاملات نمایشگاه سال گذشته که 27 میلیون دالر بود، رانشان می‌دهد.  

نوید محسنی، رییس شرکت کنگ زعفران و یکی از شرکت کننده‌گان این نمایشگاه، گفت: «هدف ما این است که از فروشات عمده و فروشات پرچون روبیاوریم. درحال حاضر با یک خریدار از فروشگاه زنجیره‌ای کاریفور در حال مذاکره استیم. ما می‌خواهیم که زعفران ما در فروشگاه‌های جهانی در دسترس باشند.»
این نهمین سال پی‌درپی است که اداره انکشاف بین‌المللی امریکا از اشتراک بازرگانان افغانستان در نمایشگاه گولفود پشتیبانی می‌کند.
سال گذشته بیش از 98 هزار بازدیدکننده از 193 کشور جهان از این نمایشگاه دیدن کردند.
بازرگانان افغان با پشتیبانی برنامه‌های بازاریابی برای محصولات باغداری و زراعت تجارتی، توسعه زارعت زون شمال و شرق، تقویت زنجیرۀ ارزش محصولات زراعتی و مالداری با ارزش و ترویج زنجیره‌های ارزش-زون غرب ادارۀ انکشاف بین‌المللی امریکا در نمایشگاه گولفود 2019 اشتراک کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала