طالبان: هنوز پلان لغو عملیات بهاری را نداریم

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر طالبان: هنوز پلانی برای لغو عملیات بهاری را نداریم
طالبان: هنوز پلانی برای لغو عملیات بهاری را نداریم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی طالبان اعلام کرد که این گروه در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای لغو عملیات بهاری علیه نیروهای امنیتی افغان و نظامیان خارجی ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، در حالی که بالاترین سطح از گفت‌وگوها بین طالبان و امریکا در جریان است و امیدواری برای ایجاد توافق بین دو طرف افزایش یافته اما "سهیل شاهین" سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر تاکید کرد این گروه در حال حاضر برنامه‌ای برای لغو عملیات سالانه بهاری ندارد.
این در حالی است که اخیرا برخی رسانه‌ها به نقل از شاهین از احتمال عدم اعلام عملیات بهاری توسط این گروه خبر داد بودند.
سخنگوی طالبان تصریح کرد: تنها درصورتی که توافق صورت گیرد و دولت اسلامی شکل بگیرد و همه افغان‌ها در آن شامل شوند؛ ما نیازی به عملیات بهاری و یا جنگ نداریم.
هر چند با حضور "ملا عبدالغنی برادر" معاون سیاسی رهبر طالبان و رئیس دفتر سیاسی این گروه در قطر گفت‌وگوها بین طالبان و امریکا وارد مرحله جدید و جدی‌تری شده اما این گروه در حال آماده شدن برای جنگ است.
زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحده در امور صلح افغانستان که هم اکنون سرگرم پنجمین دور مذاکرات با نمایندگان گروه طالبان در قطر است، پیش از این گفته بود که تنها وعده لفظی طالبان بسنده نبوده و باید آن گروه تضمین‌های قابل تایید و قابل تصدیق بدهند.
آقای خلیلزاد تلاش دارد تا طالبان را به مذاکرات مستقیم صلح با حکومت افغانستان وادار کند، اما طالبان که حکومت کابل را دست نشانده می‌خوانند، به گفته آقای شاهین مایل به گفتگو با حکومت نیستند.

با این حال، حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور که با جمعی از چهره های سیاسی افغان اوایل ماه روان با نمایندگان طالبان در مسکو دیدار کرد به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته است که طالبان آمده اند تنها با حکومت افغانستان به نحوی مذاکره کنند که نمایندگان حکومت بخشی از یک گروه بزرگ مشتمل بر همه بازیگران قضیه افغانستان باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала