حکمتیار: هفده سال بدون کمک خارجی‌ها جنگیدیم

© Sputnik / JAKحکمتیار: هفده سال بدون کمک خارجی‌ها جنگیدیم
حکمتیار: هفده سال بدون کمک خارجی‌ها جنگیدیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر حزب اسلامی می‌گوید که جنگجویان حزب اسلامی هم، برای انجام عملیات‌ها در برابر نیروهای خارجی، از کسی و یا کشوری کمک نگرفته اند و این عملیات ها را، با امکانات دست داشته شان، انجام داده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی بدین باور است که نه تنها مردم؛ بل بیشتر اعضای طالبان نیز از جنگ خسته شده اند و خواستار تأمین یک «صلح مطمین» در کشور استند.

وی تأکید می‌ورزد که در هفده سال اخیر، هیچ‌گاهی از افغانستان بیرون نرفته است و در بخش های گونه‌گون کشور، به سر می‌برده است.

حکمتیار می‌گوید که در این مدت، جنگجویان حزب اسلامی هم، برای انجام عملیات‌ها در برابر نیروهای خارجی، از کسی و یا کشوری کمک نگرفته اند و این عملیات ها را، با امکانات دست داشته شان، انجام داده اند.
در حالی که بحث گفتگوهای صلح با طالبان، روز به روز، داغ تر می شود، رهبر حزب اسلامی تأمین صلحی مطمین را در کشور، خواست همه گان می‌داند.

اقای حکمتیار می‌گوید: «احساس می‌کنم که نه تنها ملت ما در مجموع از جنگ خسته است و خواهان صلحی مطمین؛ بلکه اکثریت نیروهای جنگی طالبان طالبان هم از جنگ خسته اند. یک تعداد معدود شاید بر ادامه جنگ اصرار داشته باشند».

حکمتیار: برگزاری جرگهٔ مشورتی راه حل مشکلات افغانستان نیست - اسپوتنیک افغانستان
حکمتیار: برگزاری جرگهٔ مشورتی راه حل مشکلات افغانستان نیست

گلبدین حکمتیار، پیوند دادن برخی از حمله های انتحاری سال‌های اخیر را در کشور با حزب اسلامی‌رد می‌کند؛ اما می‌پذیرد که اعضای این حزب، حمله های انتحاری دیگری را با امکانات دست داشته شان، برنامه ریزی کرده اند و نیز از نقش یک انتحار کننده زن در یکی از این حمله ها سخن می‌گوید.

حکمتیار گفت:«خودش آمده، داوطلب بوده، برایش برادران تأکید کرده که نکو بگذار، جوانان استند؛ ولی گفت که نه، من تصمیم گرفته ام این کار را بکنم. کسانی که خود داوطلب بودند، آمدند و حتا امکانات را هم خود شان فراهم کردند. تعداد زیادی با امکانات خود رفتند عملیات را انجام دادند».
در حالی که در باره چگونه گی زنده گی حکمتیار، در هفده سال اخیر، همواره پرسش هایی مطرح بوده اند، وی تأکید می‌ورزد که در این مدت، از افغاستان بیرون نرفته است و در بخش هایی از کشور، از جمله در ولایت کنر، به سر می‌برد.

حکمتیار می‌افزاید: «در این مدت، من نه پاسپورت داشتم و نه ویزه هیچ کشوری را. حتا من در این مدت به یک شفاخانه هم به خاطر تداوی نرفتم. فقط یک بار یک داکتر را خواستم که او هم به خانه سامان و وسایل خود را آورده و تکلیف دندان داشتم که آن را رفع کرد».

گلبدین حکمتیار که از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری نیز است، انتخابات امسال مجلس را تجربه خوبی برای حزب اسلامی می‌داند و از پیروزی بیش از چهل عضو حزبش در این انتخابات یاد می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала