طالبان بر یک پایگاه نظامی در هلمند حمله کردند

هلمند
هلمند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان دیشب از چندین جهت بالای کمپ شوراب در ولایت هلمند حمله کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، دفتر رسانه‌های والی هلمند در یک خبرنامه ای نوشت: این حمله از سوی نظامیان افغانستان پس زده شده است.

نیروهای ویژه افغانستان یک زندان طالبان را در ولایت هلمند تسخیر کردند - اسپوتنیک افغانستان
نیروهای ویژه افغانستان یک زندان طالبان را در ولایت هلمند تسخیر کردند

در خبرنامه ای دفتر رسانه‌های ولایت هلمند آمده است، که دیشب ساعت سه طالبان از چند جهت بر پایگاه شوراب که در آن فرماندهی قول اردوی ۲۱۵ میوند نیز است حمله کردند.

اما به گفتۀ این خبرنامه، در این حمله تلفاتی به دوطرف وارد شده است که رقم دقیق آن روشن نیست و اکنون عملیات تصفیه‌یی در محل رویداد ادامه دارد.

در خبرنامه دفتر والی هلمند همچنان آمده است، که جسدهای طالبان در محل باقی مانده و نیروهای امنیتی مصروف پاک سازی ساحه از وجود طالبان اند.

طالبان نیز در پیامی مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و گفته اند که افراد مربوط به این گروه بر این کمپ حمله کرده اند.

اما یک منبع امنیتی دیگر می‌گوید، که طالبان از سه جهت بر این پایگاه حمله کردند. 

منبع می‌افزاید، که در نزدیک به ۲۷ طالب به شمول هفت انتحاری در این حمله دخیل بودند و یکی از مهاجمان انتحاری در داخل طعام خانه قول اردو و یکی هم در گارنیزیون خود شان را انفجار دادند.

در همین حال خبرگزاری هشدار به نقل از منابع امنیتی در ولایت هملند نوشته است، که طالبان حدود ساعت ۱۲ شب گذشته به این قول اردو حمله کرده و گفته می‌شود که نزدیک به هفت انتحار کننده موفق شده اند به داخل کمپ خود را برسانند. گفته می‌شود که یکی از انتحار کنندگان، خود را داخل سالن غذا خوری این کمپ منفجر کرده است.

این منابع تا هنوز کشته شدن بیشتر از ۱۵ سرباز امنیتی را تأیید می‌کنند و می‌گویند، که چندین سرباز دیگر در این رویداد زخمی شده اند.

در خبرنامه دفتر والی هلمند آمده است که اجساد طالبان در محل باقی مانده و نیروهای امنیتی مصروف پاک سازی ساحه از وجود طالبان اند.

طالبان نیز در پیامی مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و گفته اند که افراد مربوط به این گروه بر این کمپ حمله کرده اند. گفته می شود که شمار افراد حمله کننده به بیشتر از ۲۰ تن می‌رسند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала