نیویورک تایمز: در 5 سال آینده نیروهای امریکایی از افغانستان بیرون می شوند

© REUTERS / Omar Sobhaniنیویورک تایمز: در 5 سال آینده نیروهای امریکایی از افغانستان بیرون می شوند
نیویورک تایمز: در 5 سال آینده نیروهای امریکایی از افغانستان بیرون می شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک روزنامه امریکایی نوشته است، که همه نیروهای نظامی امریکا ممکن در 5 سال آینده از افغانستان بیرون شوند.
طالبان: نشست دوحه درباره بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: نشست دوحه درباره بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، همه نیروهای نظامی امریکا قرار است بر اساس طرح جدید پیشنهادی از سوی واشنگتن در مذاکرات صلح افغانستان، ظرف پنج سال آینده از این کشور بیرون شوند.

نیویورک تایمز با انتشار گزارشی در این خصوص ضمن تایید مطلب یاد شده اعلام کرده است، که این پیشنهاد در جریان گفت و گوهای صلح با طرف های درگیر در مناقشه افغانستان مطرح شده است.

بر اساس این گزارش، مذاکرات اخیر صلح قرار است به تشکیل دولتی در کابل منجر شود که تقسیم قدرت با طالبان بخشی انکار ناپذیر از آن به شمار می رود.

در گزارش روزنامه نیویورک تایمز همچنین آمده است، که دیگر نظامیان عضو نیروی پشتیبانی قاطع ناتو در افغانستان پس از برقراری ثبات در این کشور همزمان با نیروهای امریکایی خاک افغانستان را ترک خواهند کرد.

این طرح در حال حاضر زیر بررسی متحدان اروپایی ناتو قرار دارد و جزئیات بخشی از آن قرار است در اختیار دونالد ترامپ قرار گیرد. این در حالیست، که رئیس جمهوری امریکا نسبت به نقش پایدار و مداوم نظامیان امریکایی در نبردهای برون مرزی بد بین است.

بیرون شدن نیمی از چهارده هزار نظامی امریکایی از خاک افغانستان طی ماه های آینده بخشی از این طرح به شمار می رود که خبرهای مربوط به آن پیشتر از سوی کاخ سفید رسانه ای شده بود.

بر این اساس نزدیک به هشت هزار و ششصد سرباز اروپایی و استرالیایی عضو نیروی پشتیبانی قاطع ناتو وظیفه خواهند داشت ضمن تربیت و آموزش نیروهای عضو ارتش افغانستان مسئولیت بخش عمده ای از عملیات محول شده به نظامیان امریکایی بر ضد حملات تروریستی را برعهده گیرند.

یادآوری می کنیم، که گزارش نیویورک تایمز در باره بیرون شدن همه نیروهای نظامی امریکا از خاک افعانستان ظرف پنج سال آینده در حالی منتشر می شود که نمایندگان طالبان پیشتر در جریان مذاکرات صلح با نماینده امریکا بیرون شدن همه نیروهای خارجی از خاک این کشور را شرط اساسی برای برقراری صلح اعلام کرده بودند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала