دستور رئیس جمهور غنی برای کمک عاجل به سیلاب زدگان

© Photo / ARG / ARGمحمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان
محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور دستور داده است تا وزارت مالیه منابع مالی عاجل را برای کمک رسانی به آسیب دیدگان سیلاب‌ها فراهم کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرنامه که ریاست جمهوری منتشر نموده است، محمد اشرف غنی این را شام دیروز در نشستی که در رابطه به سرازیر شدن سیلاب‌های اخیر در کشور و کمک با آسیب دیدگان در ارگ برگزار شده بود گفت.
به اساس خبرنامه ریاست جمهوری ، رئیس جمهور اشرف غنی درین نشست هم‌چنان گفت که یک مرکز سوق و اداره زیر نظر نجیب آقا فهیم وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث به منظور سازماندهی و انسجام کمک‌ها ایجاد شود.
از سوی دیگر تمیم عظیمی سخنگوی دفتر وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث می‌گوید که در نتیجه سیلاب‌های اخیر حدود 30 تن کشته و زخمی شده‌اند.
آقای عظیمی دیشب به رادیو آزادی درین مورد بیشتر گفت:
"از روز جمعه به این طرف در ولایت‌های زابل، هرات، فراه، کندهار و کنر 15 تن شهید شده و 13 تن دیگر جراحت برداشته‌اند و نزدیک به سه هزار خانه تخریب شده‌اند. ما تا حال به 13 هزار و 5 صد خانواده که از این سیلاب‌ها متضرر شده‌اند کمک کرده‌ایم."
پیش از این اداره همآهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد گفته بود که در نتیجه سرازیر شدن سیلاب‌ها در ولایت کندهار، حداقل 20 تن جان داده‌اند.
مقام‌های افغان گفته‌اند که در ولایت‌های فراه ، کندهار ، زابل و هرات در اثر جاری شدن سیلاب‌ها خسارات زیادی وارد شده و امکان جاری شدن سیلاب‌ها در ولایت‌های دیگر نیز پیش‌بینی شده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала