آیا شایعه سفر مخفیانه «نتانیاهو» به افغانستان حقیقت دارد؟

© AP Photo / Gali Tibbon/Poolآیا شایعه سفر مخفیانه «نتانیاهو» به افغانستان حقیقت دارد؟
آیا شایعه سفر مخفیانه «نتانیاهو» به افغانستان حقیقت دارد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی اخیر خود کشورهایی را نام برد که در دوره نخست وزیری‌اش به آنجا سفر کرده است. افغانستان نیز در جمع این کشور ها شامل بود.

به گزارش اسپوتنیک، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی اخیرش برای اعلام نامزدهای حزب لیکود در انتخابات اپریل از کشورهایی نام برد که در دوره نخست وزیری‌اش به آنجا سفر کرده بود و افغانستان نیز در این فهرست به چشم می‌خورد.
روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست» نیز در مطلبی این پرسش را مطرح کرد که آیا نتانیاهو سفر مخفیانه‌ای به افغانستان داشته است؟
نتانیاهو در این سخنرانی اظهار داشت که به عنوان نخست وزیر اسرائیل به کشورهای امریکا، روسیه، چین، جاپان، برزیل، هند، چاد، عمان، افغانستان، قزاقستان، استرالیا و سنگاپور سفر کرده است.
پس از این سخنرانی اما نتانیاهو در توئیتر خود اعلام کرد که منظورش از افغانستان در واقع آذربایجان بوده است و به شوخی از احتمال سفر به افغانستان در دوره بعدی نخست وزیری‌اش در پیامی نوشت: «چه کسی می‌داند، شاید دوره بعدی».
گفتنی است که نتانیاهو در دسامبر سال 2016 میلادی به آذربایجان سفر کرده بود.
اسرائیل در چند دهه اخیر تلاش کرده است تا با کشورهای منطقه روابط خود را عادی‌سازی کند اما با توجه به مخالفت مردم افغانستان دولت اسرائیل، عادی‌سازی روابط کار ساده‌ای نیست و براساس گزارش‌ها، اسرائیل در نظر دارد تا از نفوذ پاکستان برای رسیدن به این هدف مهم استفاده کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала