بولتون: به طالبان اعتماد نداریم

© AP Photo / Cliff Owenامریکا: به طالبان اعتماد نداریم
امریکا: به طالبان اعتماد نداریم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنیت ملی امریکا با بیان اینکه مقامات این کشور به طالبان اعتماد ندارند، گفت: بخشی از نیرو‌های امریکا برای مبارزه با تروریسم در افغانستان باقی خواهند ماند.

به گزارش اسپوتنیک، «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی امریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی CNN گفت: ما به طالبان اعتماد نداریم و آن‌ها نیز تا زمانی که به نفع شان باشد با امریکا مذاکره خواهند کرد.

وی افزود: آنچه که ترامپ تاکنون تصمیم گرفته این است که بخشی از نیرو‌ها به عنوان مبارزه با تروریسم در افغانستان حضور خواهند داشت و این موضوع بسیار مهم است.

مشاور امنیت ملی امریکا در ادمه افزوده است: مقامات ارشد امنیتی امریکا در حال بررسی این موضوع هستند که چگونه از طریق دیپلماسی و مذاکره با طالبان اهداف امریکا در مورد مبارزه با تروریسم در افغانستان حفظ شود.

بولتون با بیان اینکه کسی در دولت ترامپ به طالبان اعتماد ندارد، تصریح کرد: در این هفته نیز به مذاکره با طالبان ادامه خواهیم داد و ما انرژی زیادی را در مورد چگونگی مبارزه با تروریسم در مذاکره با طالبان در حال صرف کردن هستیم.
این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که دور پنجم مذاکرات امریکا با طالبان در قطر ادامه دارد و خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان یکی از محور‌های اصلی این مذاکرات است.

گروه طالبان بار‌ها تاکید کرده است که تا زمان خروج آخرین سرباز خارجی از افغانستان از جنگ دست نمی‌کشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала