تلفات سنگین گروه طالبان در شمال افغانستان

© AFP 2023 / Javed Tanveerتلفات سنگین گروه طالبان در شمال افغانستان
تلفات سنگین گروه طالبان در شمال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنگ‌جویان گروه طالبان در ولایت‌های شمال و شمال‌شرق افغانستان متحمل تلفات سنگین شده اند

به گزارش اسپوتنیک، در خبرنامه‌ ای که از سوی قول اردو 209 شاهین منشر شده آمده است، به شمول 7 فرمانده 50 عضو گروه طالبان در جریان درگیری‌ها و حملات هوایی نیروهای ارتش در یک شبانه‌روز گذشته در زون شمال و شمال‌شرق کشته شده‌اند.
برعلاوه در این خبرنامه‌ گفته می شود، 21 جنگ‌جوی این گروه نیز در این حملات و درگیری‌ها زخم برداشته‌اند.
در خبرنامه این قول اردو که روز سه‌شنبه، 14 حوت، نشر شد، آمده است که این هراس‌افگنان در ولایت‌های کندز، فاریاب، جوزجان و تخار کشته شده‌اند.
خبرنامه می افزاید، دوشنبه‌شب گذشته پس از حمله طالبان بر پاسگاه‌های قوای سرحدی و پولیس محلی واقع در روستای‌ قرغان‌تپه‌ از مربوطات ولسوالی امام‌صاحب ولایت کندز، نیروهای امنیتی به مقاومت پرداختند که در نتیجه آن به شمول ملا عتیق‌الله، سه فرمانده‌ طالبان همراه با 18 نفر از زیردستان‌شان کشته شده‌‌اند و 13 هراس‌افگن دیگر زخم برداشته‌اند.
برعلاوه گفته می شود که این درگیری 10 ساعت ادامه داشته است و پس از رسیدن نیروهای کمکی، پاسگاه‌های تصرف‌شده توسط طالبان در این منطقه، دوباره به دست نیرو‌های امنیتی افغان افتاد و هم‌چنان نیروهای نظامی بیشتری در آن جا‌به‌جا شدند. خبرنامه، تلفات وارده بر نیروهای امنیتی ‌را در این نبرد تأیید می‌کند، اما آمار دقیقی از آن ارایه نمی‌کند.
از سویی هم، قول‌اردوی 209 شاهین اعلام کرده است که در حملات ویژه نیروهای هوایی که صبح روز دوشنبه در روستای ارکلیک از مربوطات ولسوالی قیصار ولایت فاریاب انجام شده است، 7 نفر از هراس‌افگنان به شمول «ملا موسی و مولوی اسماعیل»، از فرماندهان طالبان کشته شده‌اند و پنج نفر دیگر زخم برداشته‌اند.
بر‌اساس اعلام این قول اردو، در پی عملیات نیروهای ویژه هوایی و زمینی کشور در ولسوالی فیض‌آباد ولایت جوزجان، دو فرمانده گروه طالبان به نام‌های مولوی ظریف و ملا نورالدین و 22 شورشی دیگر کشته شده‌اند. گفتنی است که این عملیات نیز روز دوشنبه اجرا شده است.
تاکنون گروه طالبان در این مورد چیزی نگفته است.
این در حالی است که گروه طالبان پس از آغاز دور تازه گفت‌وگوهای صلح با امریکا، حملات تهاجمی‌اش را افزایش داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала