مایک پمپئو گروه طالبان را تروریست نامید

CC BY-SA 2.0 / Gage Skidmore / Mike Pompeoمایک پمپئو گروه طالبان را تروریست نامید
مایک پمپئو گروه طالبان را تروریست نامید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا گروه طالبان را گروه تررویستی خطاب کرد.
پمپئو: همکاری نظامی افغانستان و امریکا ادامه خواهد داشت - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو: همکاری نظامی افغانستان و امریکا ادامه خواهد داشت

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا که برای گفت و گو درباره آینده وضعیت کشاورزی در یاین کشور به ایالت آیووا سفر کرده بود، در اظهاراتی درباره روند صلح افغانستان از طالبان به عنوان یک گروه تروریستی نام برد.

وقتی از پمپئو درباره روند صلح افغانستان پرسیده شد، وزیر خارجه امریکا گفت: در حال حاضر تیم ما برای مذاکره با تروریست‌های طالبان در افغانستان و یافتن افغانستانی تلاش می‌کند که درگیر جنگ و خشونت نیست و تهدیدی را نیز متوجه امریکا نمی‌کند.

وی افزود، که برقراری صلح در افغانستان به دلیل بازیگران منطقه‌ای کار بسیار دشواری است و پاکستان، هند، چین و روسیه را به عنوان کشورهایی نام برد که منافع خود را در افغانستان دارند و این موضوع مذاکرات را بسیار پیچیده می‌کند.

وزیر خارجه امریکا در حالی طالبان را تروریست می‌خواند که بارها دولت امریکا تاکید کرده بود، این گروه تروریستی نیست.

معاون وزارت خارجه امریکا در امور آسیای مرکزی و جنوب آسیا نیز چندی پیش، طالبان را گروهی «شبه‌نظامی و ملی‌گرا» خواند که تفاوت بزرگی با گروه تروریستی داعش دارد.

یادآوری می کنیم، که «پال پیلار» افسر ارشد بازنشسته سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) نیز چندی پیش در یادداشتی طالبان را نیرویی موثر در برابر تهدید داعش و جلوگیری از این گروه تروریستی در افغانستان عنوان کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала