محب: صلح در افغانستان صلح در منطقه است‌

© Photo / ONS / ONSمحب: صلح در افغانستان صلح در منطقه است‌
محب: صلح در افغانستان صلح در منطقه است‌ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنیت ملی افغانستان در دیدار با وزیر خارجه ازبیکستان می‌گوید که صلح در افغانستان، صلح در منطقه است و کشورهای منطقه در این زمینه می‌توانند نقش به خصوص شان را بازی کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان امروز (چهارشنبه 15 حوت) در دیدار با عبدالعزیز کاملوف وزیر امور خارجه ازبیکستان گفته است که صلح در افغانستان، صلح در منطقه است و کشورهای منطقه در این زمینه می‌توانند نقش به خصوص شان را بازی کنند.

دریک خبرنامه شورای امنیت ملی آمده است که در این دیدار در شهر تاشکند، وزیر خارجۀ ازبیکستان در مورد سفرش به دوحه ‌و دیدارش با طالبان و زلمی خلیل‌زاد، به آقای محب معلومات ارایه کرد.

محب: پس از این میان دشمن خوب و بد تفکیک نخواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
محب: پس از این میان دشمن خوب و بد تفکیک نخواهد بود

همچنان آقای محب و وزیر امور خارجه ازبیکستان روی موضوعات صلح به رهبری و‌ مالکیت افغان‌ها، توسعه و تحکیم روابط و همکاری‌های اقتصادی، ترانزیتی و بازرگانی گفت‌وگو کردند.

خبرنامه می‌افزاید که آقای کاملوف گفته است که ازبیکستان از روند صلح به رهبری، مالکیت و کنترول حکومت افغانستان پشتیبانی می‌کند این کشور باورمند است که هیچ راهی برای تامین صلح جز گفت‌وگوی مستقیم طالبان با حکومت افغانستان وجود ندارد.

آقای محب گفته است که در کنفرانس سوم کابل روی نقش کشورهای منطقه در روند صلح بحث خواهد شد.

در خبرنامه آماده است که در این دیدار دو طرف در رابطه به تطبیق پروژه‌های بزرگ زیربنایی به ویژه خط آهن مزار شریف — هرات و لین برق سرخان — پلخمری نیز بحث صورت کردند و روی تسریع تطبیق این پروژه‌ها تاکید نمودند.

همچنان دو طرف در باره توسعه روابط و اتخاذ تدابیر عملی در عرصه‌های بازرگانی، فرهنگی و سیاسی بحث کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала