واکنش رئیس‌جمهور غنی به حمله راکتی بر مراسم یادبود مزاری

© Photo / ARG / ARGواکنش رئیس‌جمهور غنی به حمله راکتی بر مراسم یادبود مزاری
واکنش رئیس‌جمهور غنی به حمله راکتی بر مراسم یادبود مزاری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری افغانستان در پیوند به حمله بر مراسم یادبود درگذشت عبدالعلی مزاری، اعلامیه مطبوعاتی نشر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، در اعلامیه نشرشده توسط دفتر رسانه‌های ارگ ریاست جمهوری آمده است: دشمنان جنایتکار امروز با  حملۀ تروریستی بالای مراسم سال‌یاد شهید وحدت ملی عبدالعلی مزاری، شماری از هموطنان ما را شهید و مجروح کردند.

وقوع انفجار در مراسم سالروز درگذشت عبدالعلی مزاری در کابل - اسپوتنیک افغانستان
حمله راکتی بر مراسم یادبود از مزاری در غرب کابل + نشرات زنده

رئیس‌جمهور غنی ضمن محکوم نمودن شدید این حملۀ تروریستی، گفت: "حمله بر گردهمایی‌ها و تجمعات مردمی، عمل جایتکارانه و دشمنی با ارزش‌های مدنی و مردم سالاری است."

رئیس جمهور افزود که نهادهای امنیتی و دفاعی کشور به خاطر تامین امنیت مردم از تمام امکانات استفاده کرده و در این راستا از هیچگونه سعی و تلاش دریغ نخواهند ورزید.

رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، مراتب تسلیت و همدردی خود را با خانواده‌های قربانیان این رویداد ابراز داشته، به شهدا بهشت برین و به مجروحین صحتمندی کامل از درگاه ایزد متعال، استدعا می‌دارد.

مراسم 24-مین سالروز کشته شدن عبدالعلی مزاری با حضور مقامات بلندپایه حکومت در غرب کابل برگزار شده بود که در جریان آن صدای انفجارها شنیده شد.

به احتمال زیاد این انفجارها ناشی از پرتاب هاوان ها بوده که به منازل مسکونی اطراف مصلا نیز اصابت نموده اند. پس از بیرون شدن مقامات از محل، صدای چندین انفجار نیز شنیده شد. گفته می شود که یک هاوان در نزدیکی محلی که مقامات نشسته بودند، اصابت کرده است.

حامدکرزی، داکترعبدالله عبدالله، صلاح الدین ربانی، حنیف اتمر، لطیف پدرام، یونس قانونی، احمدولی مسعود، محمد محقق و شماری از اعضای کابینه و نماینده گان شورای ملی مصلی شهید مزاری را ترک کردند.

این حادثه چندین کشته و زخمی نیز در پی داشته است که تا هنوز آمار دقیق آنها اعلام نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала