واکنش نور به حمله دیروز کابل: ملت صبر بس است

© Sputnik / T.AZIMواکنش نور به حمله دیروز کابل: ملت صبر بس است
واکنش نور به حمله دیروز کابل: ملت صبر بس است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
والی پیشین بلخ در واکنش حمله دیروز بر مصلی شهید مزاری گفت، که کارد از گوشت گذشته و به استخوان رسیده است.
متهم شدن حکومت به دست داشتن در حمله راکتی بر مراسم یادبود مزاری - اسپوتنیک افغانستان
متهم شدن حکومت به دست داشتن در حمله راکتی بر مراسم یادبود مزاری

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، عطا محمد نور امروز در 24 مین سالیاد شهید عبدالعلی مزاری در بلخ به حمله دیروز غرب کابل واکنش نشان داده و گفت: کارد از گوشت گذشته و به استخوان رسیده شما سردمداران مفت خور، بی کفایت و ترسو بارها مردم ما را به کشتن دادید، ملت عزیز صبر بس است.
عطا محمد نور گفت: حمله بر مردم بی‌گناه و مراسم ملکی که در تجلیل از سالیاد شهید گردهم آمده بودند یک عمل غیر انسانی است.
وی افزود: چطور می شود که در قلب پایتخت کشور با هزینه شدن میلیاردها دالر و این همه نیرو هنوز دشمنان افغانستان بالای مردم حمله می کنند. رئیس جمهور اگر تو در این حمله دست نداری برای این بی کفایتی و بی خبری باید مجازات شوی.
وی خطاب به رئیس جمهور و مقامات بلند پایه حکومت افغانستان گفت: فرزندان و دختران شما در بیرون از کشور سیاحت می کنند در صورتیکه آنان هنوز فارسی و پشتو زبان های رسمی افغانستان را یاد ندارند ولی امکانات دولتی و آرشیف فلم های ملی را در اختیار دارند و استفاده می کنند.
رئیس اجراییه حزب جمعیت اسلامی افغانستان در بخش دوم سخنانش گفت: کمپاین های انتخاباتی با امکانات دولتی و تغییر و تبدیل های منسوبین حکومتی را تحمل نمی کنیم.

حمله بر مراسم یادبود مزاری در کابل - اسپوتنیک افغانستان
سخنگوی وزارت داخله: شخص شلیک‌کننده بر مراسم یادبود مزاری بازداشت شد

وی عنوان نمود که عدالت رعایت نمی شود.
آقای نور که از اعضای برجسته تیم انتخاباتی صلح و اعتدال می باشد، می گوید: تیم صلح و اعتدال در برابر بی عدالتی و تغییر و تبدیل ها تا جایی صبر خواهد کرد ولی این صبر اندازه دارد.
همچنان وی گفت: معاون آقای غنی با صلاحیت کامل دست به کمپاین های انتخاباتی میزند اما معاون ریاست اجراییه و رهبر یک حزب بزرگ در افغانستان برکنار می شود این موضوع قابل قبول نیست و بدانند که عزل آقای محقق ختم حکومت کنونی است.
وی می افزاید: مردم، شما شاهد بودید که ما چنین مراسم ها و جشن نوروز را با حضور میلیون ها انسان در بلخ با امنیت کامل برگزار می‌کردیم ولی حادثه روز پنجشنبه در مصلای شهید مزاری برای حکومت شرم آور است که امنیت یک مراسم را گرفته نمی تواند.
عطا محمد نور گفت: سران حکومت طوری حرف میزنند که انگار افغانستان را آنان از زیر سلطه استکبار بیرون نموده، نه استقلال و سربلندی افغانستان توسط شهدا، رهبران جهادی، مردم حاصل شده است.

لطیف پدرام رهبر کنگرهٔ ملی و نماینده مردم بدخشان در پارلمان - اسپوتنیک افغانستان
زخم برداشتن پدرام در مراسم یادبود مزاری

نامبرده افزود که مردم فریب حرف های آنان را نخورید.
آقای نور با اشاره به شخص رئیس جمهور می گوید، که روبا صفتی، دروغ گفتن و فریبکاری نباید در مقابل مردم صورت بگیرد.
وی در اخیر گفت: بعضی ها بر من خورده می‌گیرند که تو بسیار رُک و راست صحبت می‌کنی، بلی من همین هستم چون مثل دیگران از عزل چوکی و مقام هراس ندارم و از کشته شدنم ترس ندارم، برای مردم یک قربانی نیاز است.
در سالیاد شهید وحدت ملی عبدالعلی مزاری، همچنان محمد محقق درباره اینکه چرا شهید مزاری را شهید ملی نام گذاشته اند، توضیحات داد.
از سویی، داکتر محمد افضل حدید رئیس شورای ولایتی ولایت بلخ در بیست و چهارمین سالیاد شهید عبدالعلی مزاری گفت: شهید مزاری منادی آزادی و عدالت خواهی بود و همه شهدا با خون خود آرمان های ملت را برجسته نمودند.
وی گفت حادثه وحشیانه در مراسم گرامیداشت از شهید مزاری در کابل نشان داد که هنوز دشمنان این مرز و بوم از کشتار ما دستبردار نیست.
یادآوری می کنیم، که روز گذشته گروه تروریستی داعش با حمله راکتی به مراسم سالیاد شهید مزاری در غرب کابل باعث کشته شدن 11 نفر و زخمی شدن 95 نفر گردید.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала