گشایش کتابخانه ویژه بانوان در بامیان

© AP Photo / Stringerگشایش کتابخانه ویژه بانوان در بامیان
گشایش کتابخانه ویژه بانوان در بامیان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک کتابخانه ویژه بانوان در بامیان به مناسبت روز همبستگی بانوان جهان گشایش یافت.
ساخت شاخه دانشگاه بین الملل آسیای میانه آقا خان در بامیان - اسپوتنیک افغانستان
ساخت شاخه دانشگاه بین المللی آسیای میانه آقا خان در بامیان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، یک کتابخانه ویژه بانوان در بامیان به مناسبت روز همبستگی بانوانجهان، از سوی ریاست امور بانوان بامیان در این ولایت گشایش یافت.

مسئولان ریاست امور بانوان بامیان، در برنامه گرامیداشت هشتم مارچ، روز همبستگی بانوان جهان هدف از ایجاد این کتابخانه را ظرفیت‎سازی و رونق فرهنگ کتابخوانی در میان بانوان بامیانی عنوان می‎کنند.

کریمه سالک، رئیس امور بانوان بامیان می‏‌گوید، که بانوان نیز حق دارند تا مانند مردان به منابع مطالعاتی و فضای مناسب مطالعه، دسترسی داشته باشند.

شماری از بانوان بامیانی از گشایش این کتابخانه استقبال می‎کنند و می‎گویند، در بامیان کتابخانه‏‌های زیادی کار می کنند؛ اما این کتابخانه‏‌ها فضای مناسبی برای مطالعه بانوان ندارند.

به گفته بانوان بامیانی، با آن که بانوان در این ولایت از آزادی‏‌های نسبی برخوردار هستند، اما امکانات و فرصت‎های پیشرفتِ بانوان اندک است.

این کتابخانه دارای ۴هزار جلد کتاب، سالن مطالعه و خدمات انترنتی می‎باشد که از سوی بنیاد توسعه‏‌ای آقاخان به ارزش نزدیک به یک میلیون افغانی ساخته شده است.

در این میان شماری از بانوان بامیانی از نهادهایی که در راستای تأمین حقوق بانوان کار می‎کنند، می‌‏خواهند که خشونت در برابر بانوان و تبعیض جنسیتی را نابود کنند و فرصت‏‌های رشد و حضور بانوان در تصمیم گیری‎ها را فراهم سازند.

یادآوری می کنیم، که بر اساس یافته‎های ریاست امور بانوان بامیان، خشونت در برابر بانوان در این ولایت امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته و از  ۱۶۰ رویداد خشونت‎آمیز به ۱۱۰ رویداد رسیده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала