تصاویر مخفیگاه «ملا عمر» منتشر شد

© Flickr / thierry ehrmannملا عمر
ملا عمر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان برای ثبوت اینکه رهبر سابق این گروه سال‌های آخر عمرش را نه در پاکستان بلکه در افغانستان سپری کرده است تصاویری را از مخفیگاه وی منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، گروه طالبان ضمن انتشار تصاویری از مخفیگاه «ملا عمر»، رهبر این گروه، ادعای خبرنگار هلندی درباره زندگی ملاعمر در چند کیلومتری یک پایگاه امریکایی در افغانستان را تایید کرد.
«ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی طالبان در اطلاعیه ای نوشت این تصویر اتاقی است که ملا عمر از آنجا طالبان را رهبری می‌کرد و تا زمان مرگش در این مکان حضور داشته است. 

گفتنی است که اخیرا «بتی دم»، رونامه نگار هلندی در کتاب خود به نام «در جستجوی یک دشمن» نوشته است که ملا محمد عمر، رهبر فراری طالبان زمانی در نزدیکی یک پایگاه امریکایی در افغانستان زندگی می کرده است.
این روزنامه نگاری هلندی که برای نگارش کتاب خود پنج سال را صرف تحقیق و مصاحبه درباره اعضای طالبان کرده است می نویسد: برخلاف تصور امریکا ملا عمر هرگز در پاکستان پنهان نشده بود؛ بلکه او در زادگاهش، ولایت زابل در فاصله پنج کیلومتری یک پایگاه آمریکایی زندگی می کرد.
سخنگوی طالبان این تصاویر را در حالی منتشر کرده که مقامات افغان گزارش‌ها مبنی بر حضور ملا عمر در افغانستان را نادرست می‌دانند.
گفتنی است که ارگ ریاست جمهوری روز گذشته ضمن رد این گزارش اعلام کرد که این گزارشات تنها با هدف هویت سازی برای طالبان نشر می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала