نگرانی روسیه از سری بودن مذاکرات امریکا و طالبان

© Photo / Embassy of the Russian Federation in the Islamic Republic of Afghanistanنگرانی روسیه از سری بودن مذاکرات امریکا و طالبان
نگرانی روسیه از سری بودن مذاکرات امریکا و طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر روسیه در کابل می‌گوید که مسکو از گفت‌وگوهای صلح افغانستان در قطر پشتیبانی می‌کند، اما از این که این گفت‌وگوها به گونه پنهانی ادامه دارند، نگران است.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، الکساندر مانتیسکی، سفیر روسیه در افغانستان در حالی نگرانی کشورش را ابراز می‌کند که گفت‌و‌‌گوهای میان نماینده‌گان طالبان و ایالات متحد امریکا در دوحه وارد هفدهمین روز شده‌اند.
مانتیسکی می‌گوید که مسکو از این گفت‌وگوها پشتیبانی می‌کند و در باره صلح افغانستان با پاکستان نیز گفت‌وگو دارد؛ اما به گفته این دیپلومات روس، این گفت‌وگوها باید شفاف باشند.
الکساندر مانتیسکی، سفیر روسیه در کابل، گفت: «ما از روشن نبودن نتایج این گفت‌وگوها نگران استیم. اگر در این گفت‌وگوها توافقی به دست می‌آید، باید برای تمامی افغان‌ها و نیز برای کشورهای همسایه افغانستان پذیرفتنی باشد.»
در همین حال منابع نزدیک به طالبان سری بودن این گفت‌وگوها را مهم می‌دانند و می‌گویند که در حال حاضر نماینده‌گان طالبان و امریکا در بارۀ جزییات تعریف سفارت امریکا در کابل، تعریف هراس‌افگنی و چگونه‌گی پیمان ناتو با افغانستان، در حال رایزنی استند.
در همین حال منابع نزدیک به طالبان، علت به درازا کشیده شدن گفت‌وگوهای کنونی طالبان و امریکا را در قطر، بحث‌های ژرف در باره جزییات جدول زمانی بیرون شدن نیروهای خارجی و تعریف هراس‌افگنی می‌دانند.
نظر محمد مطمین، فعال سیاسی، گفت: «جزییاتی که درباره آن بحث می‌شود این است که پس از خروج امریکا سفارت این کشور در کابل چی می‌شود و چه خواهد کرد. درباره سرنوشت معاهدات میان امریکا و حکومت بحث می‌شود و درباره تعریف هراس‌افکنی.»
همزمان با این جیمز دابنز، فرستاده پیشین امریکا برای افغانستان و پاکستان می‌گوید که طالبان در باره صلح با مخالفان افغان این گروه نه، بل تا کنون به گفت‌وگو درباره ترتیبات خروج امریکا از افغانستان تمایل بسته‌اند.
وی می‌گوید که گفت‌وگوها میان افغان‌ها احتمال دارد سه سال را در بر بگیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала