امریکا: واشنگتن و طالبان در گفت‌وگوهای اخیر «پیشرفت معنی‌دار» داشته اند

© Photoامریکا: واشنگتن و طالبان در گفت‌وگوهای اخیر «پیشرفت معنی‌دار» داشته اند
امریکا: واشنگتن و طالبان در گفت‌وگوهای اخیر «پیشرفت معنی‌دار» داشته اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه امریکا در پایان دور پنجم مذاکرات با طالبان اعلام کرد که دو طرف توافق کردند برای برقراری صلح در افغانستان درباره چهار محور مهم به توافق برسند.

به گزارش اسپوتنیک، «رابرت پالادینو» سخنگوی وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که واشنگتن و طالبان در گفت‌وگوهای اخیر «پیشرفت معنی‌دار» داشته و توافق کردند که برای برقراری صلح دو طرف باید بر روی چهار محور موافقت کنند.
وی افزود: طالبان موافقت کرده‌اند چهار محور را به طور جدی مورد بحث قرار دهند.
پالادینو گفت که این موارد شامل تضمین طالبان درباره مسئله مبارزه با تروریسم، خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، گفت‌وگوهای بین‌الافغانی و ایجاد آتش‌بس جامع در افغانستان است.
وزارت خارجه ایالات متحده، در حالی مدعی پیشرفت در گفت‌وگوها در پایان دور پنجم از مذاکرات شده است که از ابتدا نیز قرار بود طرفین درباره این مسایل تبادل‌نظر کنند و بنظر می‌رسد آخرین دور مذاکرات نیز بدون هیچ دستاوردی پایان یافته است.
جزئیات زیادی درباره دور پنجم مذاکرات منتشر نشده است اما برخی منابع گزارش دادند که گفت‌وگوها تا ساعت 9 شب گذشته ادامه داشته است.
همچنین گزارش‌هایی وجود دارد که طالبان بر سر تعریف مفهوم "تروریسم" با امریکا به مشکل برخورده است زیرا از نظر این گروه تعریف تروریسم با تعریف امریکایی آن کاملاً متفاوت است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала