کابلوف : تماس با طالبان تا هنوز در برنامه های روسیه شامل نیست

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: نشست با طالبان تا هنوز برنامه ریزی نشده
روسیه: نشست با طالبان تا هنوز برنامه ریزی نشده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده وزارت امور خارجه روسیه می گوید، تا هنوز هیچ برنامه‌ای در خصوص تماس با طالبان موجود نیست، اما در آینده نزدیک نشست مشترک روسیه – امریکا در مورد افغانستان برگزار خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف؛ نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در مورد افغانستان و مدیر دیپارتمنت دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه ضمن ابراز نظر در مورد نشست اخیر امریکا با طالبان در قطر گفت، جانب روسیه تا هنوز کدام تصمیم و یا برنامه مخصوص در مورد تماس با طالبان روی دست ندارد.
کابلوف در جمع خبرنگاران، از برگزاری نشست قریب الوقوع روسیه — امریکا در مورد صلح افغانستان نیز خبر داد.
کابلوف خاطر نشان کرد: " در مورد تماس با طالبان تا هنوز کدام ضرورتی موجود نیست، اما در آینده نزدیک با آمریکایی ها نشست مشترک  در مورد افغانستان برگزار خواهیم کرد".
به گفته نماینده دستگاه دیپلماسی روسیه، به احتمال زیاد، این نشست به اشتراک زلمی خلیلزاد نماینده ویژه ایالات متحده در افغانستان برگزار خواهد شد.
یادآوری می کنیم که پیش ازاین، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان گفت که پس از پایان گفت‌وگوها با طالبان در قطر، دو طرف بر روی ایجاد پیش‌نویسی درباره تضمین طالبان برای مبارزه با تروریسم و خروج نیروهای خارجی از افغانستان توافق کردند.
خلیلزاد که رهبری هیئت مذاکره کننده امریکا را نیز در گفت‌وگو با طالبان بر عهده دارد در توئیتی نوشت: «صلح نیازمند توافق روی 4 مسئله است که تضمین‌ها درباره مبارزه با تروریسم، خروج نیروها، گفت‌وگوهای بین‌الافغانی و توافق جامع برای صلح».
این ئدر حالیست که؛ گزارش‌هایی وجود دارد که طالبان بر سر تعریف مفهوم "تروریسم" با امریکا به مشکل برخورده است زیرا از نظر این گروه تعریف تروریسم با تعریف امریکایی آن کاملاً متفاوت است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала