عدالت‌خواهی کاربران فیسبوک برای مهسای کوچک؛ قاتلین اعدام شوند

© Photo / social mediaعدالت‌خواهی کاربران فیسبوک برای مهسای کوچک
عدالت‌خواهی کاربران فیسبوک برای مهسای کوچک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست تحقیقات جنایی پولیس کابل از بازداشت دو تن به اتهام اختطاف و قتل دختر شش ساله به نام مهسا خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک،براساس اعلامیه‌ی ریاست تحقیقات جنایی کابل، این افراد چندی پیش مهسا، دختر شش ساله را از ساحه پروژه ۳۱۵ خیرخانه شهر کابل ربوده و بعد از چندی به گونه فجیعانه‌ی به قتل رسانیده‌ بودند.
اعلامیه افزوده است که اختطاف‌چیان بعد از اینکه فامیل مهسا پول خواسته شده‌ (سه صد هزار دالر امریکایی) را تهیه کرده نتوانستند، او را به گونه‌ فجیعانه‌ی "خفک" نموده و بقتل رسانیدند.

اکنون بعد از دستگیری این افراد، شماری از کاربران شبکه های اجتماعی با راه ‌اندازی کمپاینی خواستار اعدام قاتلین مهسا شده‌اند.
آنان تاکید کرده‌اند که مجازات این جنایت‌کاران باعث عبرت برای سایر افراد می‌شود و از افزایش جرایم جنایی جلوگیری به عمل می آید.

نثار احمد بهاوی، قهرمان ورزشی افغانستان و فعال مدنی با نشر تصاویر این کودک و قاتلین وی خواستار اعدام افراد بازداشت شده، شده است.

 

احمد رومان عباسی، قهرمان ورزشی کشور و یکی از نخستین کسانی که کمپاین هشتگ #قاتلین_مهسا_را_اعدام_کنید را به راه انداخته است نیز خواستار اعدام هرچه زودتر قاتلین این کودک شش ساله شده است.

فهیم فطرت یکی دیگر از فعالین مدنی در افغانستان در صفحه فیسبوکش با نشر تصویر مهسا، نوشته است: 

 

طارق مرزبان، فعال مدنی با اشاره به ماده ۵۹۸ کود جزای افغانستان، نوشته است: شخصی که، دیگری را اختطاف کند و در نتیجه آن عضوی از اعضای بدن مجنی علیه (اختطاف شونده) تلف یا معیوب شود به جزای حداکثر حبس طویل ( ۵اس ۱۶سال) و اگر منجر به مرگ شود، به مجازات قتل عمد (اعدام، مطابق به فقره‌های ماده ۵۴۸) محکوم می‌گردد.


 

محمد اشرف غنی، رئيس جمهوری اسلامی افغانستان در واکنش به این جنایت، گفته است: با آگاهی از رویداد المناک که در اثر آن مهسا کودک خردسال از سوی اختطافچیان وحشی به شهادت رسید، شدیداً متاثر گردیدم.
چنین عملکردهای جنایتکارانه و وحشيانه پذیرفتنی و قابل قبول نیست، به ارگان های ذیربط هدایت دادم تا قضیه متذکره را به گونه جدی پیگیری نموده و عاملین این جنایت را در روشنایی قوانین نافذۀ کشور شدیداً مجازات نمایند.

جمیل کرزی، عضو پیشین مجلس نمایندگان افغانستان نیز در واکنش به قتل این کودک نوشته است: دا د څه وحشت او بربريت سره مخ يوو؟
زه د معصومي او مظلومي مهسا قاتلينو ته د اشد مجازات (اعدام) غوښوتونکي يم، همدارنګه ټوله هغه تروريستان چي د اعدام په حکم محکوم دي بايد ژر تر ژره دي اعدام سي څو نورو ته د عبرت يو ستر درس سي.

 

این در حالیست که شمار زیادی از کاربران فیسبوک با تغییر دادن عکس پروفایل شان به عکس مهسا و یا هم افزودن قالب آماده شده با عکس مهسا، به کمپاین عدالت‌خواهی برای مهسای کوچک، پیوسته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала