وضعیت مزار به حالت عادی برگشت

© AFP 2023 / Farshad Usyanوضعیت مزار به حالت عادی برگشت
وضعیت مزار به حالت عادی برگشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات وزارت های دفاع و امور داخله افغانستان از عادی شدن وضعیت در شهر مزار شریف خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی اعلام کرد که وضعیت در شهر مزار شریف به حالت عادی برگشته است و نیروهای اردوی ملی برای کنترول وضعیت در این شهر حضور دارند.

وی در واکنش به اظهارات اخیر حنیف اتمر که تقرر قومندان امنیه جدید بلخ را یک اقدام سیاسی و ناسنجیده عنوان کرده بود، گفت هر اقدام حکومت نباید سیاسی تعبیر شود.

خالد: «من با حنیف اتمر امروز صحبت کردم؛ انتظار ما این است که هر اقدام، سیاسی تعبیر نشود. معرفی قومندان جدید پولیس بلخ اقدام سیاسی نبوده است. تنش های امروز در بلخ یک سوء تفاهم بود که حل شد؛ من با عطامحمد نور، والی پیشین بلخ صحبت کردم و قرار است در این باره با او بیشتر گفتگو کنیم و خواست های او را نیز در نظر بگیریم.»

مسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله میگوید که تغییر و تبدیل در ادارات دولتی یک اصل است.

اندرابی: «تغییر و تبدیل در ادارات دولتی یک اصل است و این کار برای بهبود وضعیت امنیتی صورت گرفته است. با توجه به نیازمندی هایی که در بلخ احساس میشد، ما تصمیم گرفتیم قومندان پولیس این ولایت را تبدیل کنیم.»

یادآوری میکنیم، عبدالقریب مبارز، قوماندان جدید پولیس بلخ امروزبعد از درگیری های چندین ساعته بین نیروهای امنیتی و طرفداران عطا محمد نور در شهر مزارشریف، رسمأ به کارش آغاز کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала