کشته شدن 13 سرباز در بالامرغاب

© Sputnikکشته شدن 13 سرباز در بالامرغاب
کشته شدن 13 سرباز در بالامرغاب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنگ میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان از ده روز به این‌‎سو در شماری از ساحات ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس جریان دارد.

به گزارش اسپوتنیک، جمشید شهابی، سخنگوی والی بادغیس امروز جمعه، بیست‌وچهارم حوت به ۸صبح گفت که در جریان درگیرها میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان ۱۳ نفر از سربازان امنیتی کشته شده و ۱۲ نفر دیگر زخم برداشته‌اند. او هم‌چنان گفت که در جریان این درگیری‌ها تلفات سنگینی به گروه طالبان وارد شده است. به سخن او، حدود ۴۰ عضو گروه طالبان در نبردهای بالامرغاب کشته شده‌اند.
جمشید شهابی تصریح کرد که حملات گروه طالبان از بخشی ولسوالی بالامرغاب عقب زده شده است. او افزود که نیروهای امنیتی که در محاصره قرار داشتند، نیز نجات داده شده است.
آقای شهابی خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی از شماری از پاسگاه‌های‌شان به شکل تاکتیکی عقب‌نیشنی کرده‌اند و نیروهای امنیتی در تلاش بازپس‎گیری این پاسگاه‌ها استند. سخنگوی والی بادغیس گفت که نیروهای ویژه ارتش نیز به ساحه اعزام شده‌اند و به زودی این ولسوالی از وجود جنگ‌جویان گروه طالبان پاک‌سازی خواهد شد. به گفته او، گروه طالبان از مکان‌های عمومی، مساجد و خانه‌های مسکونی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند که حملات و اجرای عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی را با کندی رو به رو کرده است.
شماری از اعضای شورای ولایتی بادغیس وضعیت امنیتی ولسوالی بالامرغاب را شکننده‌ و این ولسوالی را در آستانه سقوط می‌دانند، اما مسوولان محلی ولایت بادغیس و هم‌چنان مقام‌ها در وزارت‌های دفاع و داخله کشور، احتمال سقوط این ولسوالی را رد می‎‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала