تمدید مؤقت مأموریت یوناما در افغانستان

© AFP 2023 / Kena Betancurتمدید مؤقت مأموریت یوناما در افغانستان
تمدید مؤقت مأموریت یوناما در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای امنیت سازمان ملل متحد مأموریت این سازمان در افغانستان را بجای یک سال موقتاً برای 6 ماه تمدید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، شورای امنیت سازمان ملل متحد, عصر روز جمعه؛ به اتفاق آراء مأموریت این سازمان در افغانستان را بجای یک سال موقتاً برای 6 ماه  تا 17 سپتمبر سلال 2019 تمدید کرد.
اختلاف میان ایالات متحدۀ امریکا و چین روی قطعنامۀ در مورد افغانستان، سبب شد تا این مأموریت دیروز جمعه در نشست شورای امنیت در نیویارک برای یک سال تمدید نشود.
جاناتان کوهن، سرپرست سفیر امریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد چین را متهم کرد که خواهان برجسته ساختن پروژۀ یک کمربند یک راه درین قطعنامه است.
کوهن از وو هایتو، معاون سفیر چین درین شورا انتقاد کرد و گفت که او موضوع پروژۀ یک کمربند یک راه را شامل قضیۀ افغانستان می‌سازد.  

روابط خوب کابل - اسلام‌آباد؛ کلید چین به معادن سرشار افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
روابط خوب کابل - اسلام‌آباد؛ کلید چین به معادن سرشار افغانستان

کوهن افزود که پروژۀ یک کمربند یک راه دچار مشکلاتی چون فساد، نبود شفافیت و برای محیط زیست زیان بار است.اما هایتو سخنان کوهن را در تضاد با حقایق دانست.ولادیمیر صفرانکوف، معاون نماینده روسیه، در شورای امنیت بر حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی وحدت ملی افغانستان تاکید و حمایت خود را از دولت و مردم این کشور برای احیا و تقویت نهادهای دمکراتیک اعلام کرد.
این قطعنامه بر اهمیت مرکزی فرآیند سیاسی جامع و فراگیر افغان-افغان با مدیریت افاغنه به منظور حل مسالمت آمیز درگیری و حل و فصل جامع مشکلات این کشور تاکید شده است.
شورای امنیت در این قطعنامه که با رای موافق 15 عضو آن به تصویب رسید، از تعهد بلند مدت سازمان ملل متحد برای حمایت از دولت و مردم افغانستان قدردانی و حمایت کامل خود را از فعالیت یوناما و نماینده ویژه دبیر کل اعلام کرده اند.
قطعنامه شورای امنیت از تمام طرف های افغان و جامعه بین المللی خواست تا با یوناما در اجرای وظایف و تلاش برای ترویج امنیت و آزادی در افغانستان هماهنگی داشته باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала