اعلام آمادگی اندونیزیا برای میزبانی گفت و گوهای صلح میان حکومت افغانستان و طالبان

© REUTERS / Beawihartaاعلام آمادگی اندونیزیا برای میزبانی گفت و گوهای صلح میان حکومت افغانستان و طالبان
اعلام آمادگی اندونیزیا برای میزبانی گفت و گوهای صلح میان حکومت افغانستان و طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اندونیزیا آمادگی کامل برای میزبانی گفت و گوهای رو در روی صلح میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و نمایندگان گروه طالبان را اعلام کرد.
آمادگی اندونیزیا برای میزبانی از مذاکرات صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی اندونیزیا برای میزبانی از مذاکرات صلح افغانستان

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان نوشت: صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، با محمود یوسف کالا معاون رئیس جمهور اندونیزیا، دیدار نمود.

وزیر امور خارجه افغانستان از دعوت، مهمان نوازی ویژه‌ و تلاش های دولت جمهوری اندونیزیا برای زمینه سازی گفت و گو های رو در روی صلح میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و نمایندگان گروه طالبان قدردانی کرد.

ربانی با اشاره به راه های عملی سازی توافقنامه‌ ها میان دوکشور بویژه پنج توافقنامه‌ی که اخیراً میان دو کشور به امضا رسیده، خواهان آموزش و بلند بردن ظرفیت کارکنان معادن و سرمایه گذاری اندونیزیا در بخش معادن افغانستان شد.

 وزیر خارجه با توجه به تجربه خوب اندونیزیا در روند های برگزاری انتخابات از آقای کالا خواست تا اندونیزیا این تجربه را با کمیسیون های انتخاباتی افغانستان شریک سازد.

 معاون رئیس جمهور اندونیزیا با یاد آوری تعهدات اندونیزیا به افغانستان وعده سپرد تا به زودی هیئتی از اندونیزیا برای ملاقات با مسئولان کمیسیون های انتخاباتی افغانستان و چگونگی همکاری برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات به افغانستان سفر نماید.

آقای کالا نیز روند مصالحه، وضعیت پسا صلح و چگونگی ادغام طالبان را مسئله‌ی بسیار با اهمیت دانست که باید مورد بحث قرار گیرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала