جان باختن 22 نیروی امنیتی افغان در ولایت فاریاب

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaجان باختن 22 نیروی امنیتی افغان در ولایت فاریاب
جان باختن 22 نیروی امنیتی افغان در ولایت فاریاب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در نتیجۀ حملۀ گروهی شب گذشتۀ طالبان بر چندین پایگاه امنیتی در منطقۀ «ارکلیک» این ولسوالی، 16 سرباز ارتش و 6 نیروی خیزش مردمی کشته شده‎اند.

به گزارش اسپوتنیک، رحمت‏‌الله قیصاری، ولسوال قیصار به سلام‎وطندار می‎گوید، در نتیجۀ حملۀ گروهی شب گذشتۀ طالبان بر چندین پایگاه امنیتی در منطقۀ «ارکلیک» این ولسوالی، 16 سرباز ارتش و 6 نیروی خیزش مردمی کشته شده‎اند.

در این درگیری چهار پایگاه نیز به دست طالبان سقوط کرده و 10 تن دیگر زخم برداشته‎اند.

آقای قیصاری می‎گوید، مسئولان امنیتی گذشته از این که تماس‎های تلفنی‎اش را پاسخ ندادند برای نجات جان این سربازان یک چرخ‏بال هم به این ولسوالی نفرستاده‌اند.

دو فرمانده کلیدی طالبان با افرادشان در فاریاب افغانستان کشته شدند - اسپوتنیک افغانستان
دو فرمانده کلیدی طالبان با افرادشان در فاریاب افغانستان کشته شدند

به گفتۀ ولسوال قیصار، در این درگیری 35 طالب کشته و 15 طالب دیگر زخمی شدند.

طاهر رحمانی، رئیس شورای ولایتی فاریاب با انتقاد از حکومت مرکزی می‎گوید، شش ماه می‎شود که جنگ در قیصار جریان دارد و در این مدت نزدیک به 300 نیروی امنیتی کشته شدند.

در این حال احمدجواد، سخنگوی لوای اول قول اردوی 209 شاهین در فاریاب می‎گوید، به علت این که راه تمام پایگاه‏‌ها را طالبان ماین‎گذاری کرده‎اند و سربازان امنیتی به هر سو پراکنده شده‎اند، هنوز آمار دقیقی از تلفات شب گذشته در دست نیست.

منطقۀ «ارکلیک» که در 8 کیلو متری مرکز ولسوالی قیصار است، یک منطقۀ راهبردی به شمار می‌‏رود و در نزدیکی منطقۀ «شاخ» که مرکز گروه طالبان است موقعیت دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала