هشدار تازۀ عطامحمد نور پس از تنش‌های اخیر دربلخ + ویدئو

© Sputnik / T.AZIMعطا محمد نور، رئیس اجراییه حزب جمعیت اسلامی افغانستان در نشست بین‌الافغانی در مسکو
عطا محمد نور، رئیس اجراییه حزب جمعیت اسلامی افغانستان در نشست بین‌الافغانی در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عطامحمد نور، اعلام کرد که در صورت عملی نشدن تفاهم‌نامه‌یی که با سرپرستان وزارت‌های دفاع و داخله، به امضا رسیده‌است ؛ آرام نخواهد نشست.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، عطا محمد نور؛ رئیس اجراییه جمعیت اسلامی و والی پیشین بلخ، در پیامی ویدیویی که به مناسبت فرا رسیدن سال‌نو خورشیدی به رسانه‌ها فرستاده‌است، هشدار می‌دهد که اگر این تفاهم‌نامه عملی نشود، از هر گزینۀ استفاده خواهد کرد.

آقای نور هر چند به جزئیات این تفاهم‌نامه اشارۀ نمی‌کند؛ اما می‌گوید پس از تنش که میان حکومت و او بر سر تعیین فرمانده تازۀ پولیس بلخ به‌وجود آمد، سرپرست‌های وزارت‌های دفاع و داخله به مزار آمدند و با او بر سر یک گزینۀ سومی به تفاهم رسیده‌اند. 


او می‌گوید: «انتظار عملی شدن تفاهم را داریم، اگر توافقنامۀ قبلی زیر پا شد و دو وزیر ارشد (وزیران دفاع و داخله) کابینه که آمدند و موافقه کردند و اگر این توافق عملی نشد که من باور دارم اینها عملی می‌کنند و باز ما کارهای می‌کنیم و اگر کارهای ما ضعف داشت، می‌توانند انتقاد ما کنند. به هر حال ما تمام گزینه‌ها را روی دست داریم البته به جنگ متوصل نمی‌شویم تا زمانی که جنگ بالای ما تحمیل، نشود.»

او هشدار می‌دهد که اگر این تفاهم عملی نشود و در برابرش زورگویی شود، آرام نخواهد نشست.

او می‌افزاید: «گزینه‌های زیاد است که باز ما از آن استفاده خواهیم کرد، ولی هیچ وقت منطق ما برای فعلن حکم جنگ را نمی‌کند و خاطرتان جمع باشد ولی آرام هم نخواهیم نشست و انتظار یک نتیجۀ خوب هستیم، به امید اینکه توافق زودتر نتیجه بدهد و به امید اینکه نوروز هم یک نوروز خوب و آرام باشد.»

هفتۀ گذشته، آقای نور مانع معرفی عبدالرقیب مبارز، فرمانده تازۀ پولیس بلخ شد که درگیری صورت گرفت و در نتیجۀ آن یک تن جان باخت و ۱۸ تن دیگر، زخم برداشته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала