غارت جنگل "بادیل" در ولایت کنر

عضو شوید
یک گروه مسلح غیرمسئول با همدستی یک مقام محلی در ولسوالی نرنگ ولایت کنر، درخت‎های نشتر جنگل بادیل را در یک سال گذشته به غارت برده‎اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از اسناد منتشره از سوی مرکز خبرنگاری تحقیقی پیک، یک گروه مسلح غیرمسئول با همدستی یک مقام محلی در ولسوالی نرنگ ولایت کنر، به‎ ارزش بیش‎ از یکصد میلیون افغانی درخت‎های نشتر جنگل بادیل را در یک سال گذشته به غارت برده‎اند.
به گفته مسئولان محلی، این گروه 600 نفری با ایجاد 18 پوسته امنیتی مجهز به جنگ افزار، موترهای باربری و ابزار پیشرفته در اطراف جنگل بادیل، بیش از 1200 درخت نشتر را قطع نموده و این روند تا هم اکنون ادامه دارد.
گفته می شود که پرونده این گروه، از چندین ماه پیش در دادستانی ولایت کنر بلاتکلیف باقی مانده و متهمان تاکنون، مورد بازداشت و بازرسی قانونی قرار نگرفته اند.
هرچند آمار دقیق از قطع روزمره‎ی جنگل‎ها در ولایت کنر در دست نیست؛؛ اما پیش ازاین، آقای محمد طیب عطا سناتور ولایت کنر در مجلس سنای کشور گفته‎است که روزانه دست‎کم سه هزار درخت در جنگل‎های کنر به‎گونه‎ی خودسر و غیرقانونی قطع می‎شود و این پدیده درحال گسترش و نتیجه‎ی آن‎هم، ازدست رفتن سرمایه‎ی ارزش‎مند ملی کشوراست.
به‎گفته‎ی مسوولان زراعت ولایت کنر، بیش‎تراز 65 درصد اراضی این ولایت ‎را جنگل‎های درختان صبر، نشتر، کاسی، گْرگر و دیگر اشجار مثمر و غیرمثمر تشکیل داده‎است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала