امریکا برنامه هایش درباره افغانستان را برای کرملین افشا می کند

© AFP 2023 / MLADEN ANTONOVامریکا برنامه هایش درباره افغانستان را برای کرملین افشا می کند
امریکا برنامه هایش درباره افغانستان را برای کرملین افشا می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیپلمات های فدراسیون روسیه، اتحادیه اروپا و چین درباره پیشرفت مذاکرات طالبان در واشنگتن گفت و گو می کنند.
ضمیر کابلوف - اسپوتنیک افغانستان
نشست عاجل خلیلزاد با کابلوف در ترکیه

به گزارش اسپوتنیک، در واشنگتن مذاکرات در سطح نمایندگان ویژه روسیه، چین، اتحادیه اروپا و ایالات متحده درباره روند صلح در افغانستان اختصاص یافته است.

همانطور که در آستانه نشست گزارش شده، هدف اصلی این است که بازیگران کلیدی بین المللی که در حل و فصل اختلافات مسلحانه در جمهوری اسلامی افغانستان مشغول هستند، به نحوه گفت و گوی مستقیم بین ایالات متحده و جنبش طالبان (که در فدراسیون روسیه ممنوع است) انجام می دهد، آگاه شوند. از این روست که دولت رئیس جمهور دونالد ترامپ در تلاش است تا اعتماد به نفس کشورهایی را که لازم است برای ادامه کار بر روی یک توافق میان گروه های جنگجو و دولت افغانستان تلاش می کنند، به دست بیاورد و این بدون حضور روسیه و چین غیر ممکن است.

ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در افغانستان، همکاران آمریکایی، چینی و اروپایی زلمی خلیلزاد، دنگ خیجون و رولاند کوبیا در این نشست شرکت خواهند کرد. وزارت امور خارجه روسیه در روزهای آگوست گزارش داد که موضوع اصلی مذاکرات که در 21 مارچ آغاز می شود، نقش هر یک از طرف ها را برای پایان دادن جنگ و همچنین پیشرفت مذاکرات صلح مهم می داند.

پیش از این، ضمیر کابلوف به خبرنگاران درباره چارچوب گفت و گوهای امریکا با طالبان گفته بود، که برای روسیه مهم است که درباره مذاکرات اخیر امریکا و نمایندگان طالبان آگاه شود. به همین خاطر او در انقره با زلمی خلیلزاد دیدار کرد.

دیپلمات روسی گفت:- "تاکنون در این سطح ما با آنها خوب کار می کنیم". 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала