کشته شدن 13 عضو یک خانواده در حمله هوایی امریکا در کندز

© Sputnikکندوز
کندوز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حملۀ هوایی امریکایی ها در ولایت کندز، 13 عضو یک خانواده را به یکبارگی به کام مرگ برد.

به گزارش اسپوتنیک، شماری از باشنده‌‎گان ولایت کندز، ادعا دارند که در یک حملۀ هوایی در این ولایت، 13 عضو یک خانواده کشته شدند.
آنان گفته اند، این حمله هوایی از سوی نیروهای مشترک امنیتی افغان و خارجی، پنج‌شنبه شب در منطقۀ «تلوکه» در حومۀ شهر کندز انجام شد. 

در اعتراض به این حمله، باشنده‌گان محل، می‌خواستند جسدهای این غیرنظامیان را به ساختمان ولایت کندز انتقال دهند اما آنان می‌گویند نیروهای امنیتی مانع این کار آنان شده‌اند.
یکی از این معترضان گفت: «تنها غیرنظامیان را هدف قرار داده‌اند. از حکومت خود پرسان می‌کنیم که چرا ملت خودرا هدف قرار می‌دهید. طالب! صلح را آیا شما می‌شناسید؟»
معترض دیگر نیز افزود: «در این میان خواهرم است، خواهر زاده‌ام است و برادرزاده‌هایم است که از ولسوالی دشت ارچی اینجا آوره شده بودند؛ تمام شان افراد ملکی بودند.»
باشنده‌گان کندز، از حکومت می‌خواهند که به این موضوع به‌گونۀ جدی رسیده‌گی و عاملان آن را مجازات کند.
مولوی خوش محمد، یک عضو شورای ولایتی کندز بیان داشت: «یک تعداد از مردم از ولسوالی دشت ارچی مهاجر بودند و از دو فامیل فعلأ سیزده نفر شهید داریم.»
با این همه، مقام‌های محلی کندز نمی‌خواهند دربارۀ این رویداد چیزی بگویند. پیش از این، وزارت دفاع ملی در خبرنامه‌یی گفته‌است که در این حمله به طالبان تلفات وارد شده‌است.
این وزارت هم‌چنان گفته بود که این رویداد چهار نیروی ویژۀ ارتش نیز جان باختند و پنج تن دیگرشان زخم برداشته‌اند.
در همین حال، طالبان این عملیات را تأیید می‌کنند و می‌گویند که در این رویداد به نیروهای داخلی و خارجی تلفات وارد کرده‌اند و نیز در حمله‌های هوایی به غیرنظامیان نیز آسیب رسیده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала